Lipsa locurilor de parcare pentru camioane devine o problemă de siguranță rutieră

Lipsa locurilor de parcare pentru camioane devine o problemă de siguranță rutieră
Lipsa locurilor de parcare pentru camioane devine o problemă de siguranță rutieră, în condițiile în care, din disperare, șoferii parchează camionul chiar pe banda de intrare – ieșire din parcare sau pe banda de urgență.

Un camion vrea să intre într-o parcare de pe autostradă, însă intrarea în aceasta este blocată de un alt camion, iar șoferul trebuie să revină pe autostradă. Cu această situație se confruntă zilnic șoferii de camioane pe autostrăzile din Germania, dar nu numai.

Lipsa locurilor de parcare pentru camioane devine o problemă de siguranță rutieră

Conform statisticilor, 8.611 camioane au fost implicate în accidente mortale. Câte dintre acestea sunt din cauza parcărilor supraaglomerate nu se specifică în statistică, dar sunt din ce în ce mai multe accidente care se petrec din această cauză.

Sunt frecvente cazurile în care șoferii parchează camionul chiar la intrarea în parcare sau pe banda de urgență, ceea ce duce la numeroase accidente. Și tocmai de aceea această situație a devenit o problemă națională și toate autoritățile implicate încearcă să găsească cele mai bune soluții.

Reprezentanții BGL spun că șoferii nu recurg la astfel de mijloace decât din disperare pentru că nu găsesc un loc de parcare. Aceștia trebuie să respecte legislația în ceea ce privește perioadele de condus și odihnă, fiind obligați să facă o pauză după 4 ore și jumătate de condus.

Sunt foarte frecvente și cazurile în care poliția trebuie să trezească șoferii parcați în zone periculoase și să-i roage să-și continue drumul. Conform BGL, cea mai mare parte dintre șoferii care parchează în locuri nepermise sunt străini.

Spre exemplu, 150.000 de vehicule, dintre care 30.000 de camioane, trec zilnic pe A5 în zona Karlsruhe. Și nu sunt nici pe departe suficiente locuri de parcare.

VEZI ȘI: 47 de cetățeni ucrainieni descoperiți muncind la negru în Germania

Polițiștii din zonă spun că mai închid ochii în cazul unor șoferi care parchează în locuri unde nu au voie, cu condiția ca ei să nu fie opriți pe banda de urgență sau chiar pe banda de intrare – ieșire din parcare.

Amenda este de până la 160 de euro, dar de cele mai multe ori, polițiștii închid ochii și încearcă să găsească soluție.

Poliția este conșitentă că în special în weekend toate locurile sunt ocupate și experții spun că acest lucru nu se va rezolva cu amenzi ci cu crearea de locuri noi de parcare. Una dintre probleme, conform reprezentanților BGL, este că șoferii din Europa de Est petrec zile întregi în parcare în așteptarea unui contract, blocând astfel locurile pentru șoferii aflați în cursă.

Din 2010, în Germania s-au construit 15.000 de locuri noi de parcare. Conform Ministerului Transportului, în prezent există 51.000 de locuri de parcare pe autostradă.

Lipsa locurilor de parcare pentru camioane devine o problemă de siguranță rutieră

O cifră mult prea mică, BGL susținând că ar mai fi nevoie de încă 35.000 – 40.000 de locuri. Administrația de cercetare a drumurilor (BASt) va publica luna următoare un studiu care va arăta de câte locuri noi de parcare mai este nevoie.

Durata în care un șofer de camion poate sta la volan este reglementată la nivelul UE. Astfel, un șofer poate conduce timp de 9 ore pe zi, iar în două zile pe săptămână poate conduce și câte 10 ore.

Pauzele mai lungi cauzate de blocajele din trafic nu se contorizează ca ore de condus. Perioada de odihnă se contorizează doar din momentul în care camionul este parcat, iar în 24 de ore șoferul trebuie să facă pauză cel puțin 11 ore și de 3 ori pe săptămână poate să fie de doar 9 ore.

În Germania, o mare parte din camioane nu au voie să circule duminica și sărbătorile legale între orele 00:00 și 22:00.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.