
N-am spus-o noi, ci specialiștii Volvo Trucks care sunt de părere că prin înlocuirea motorinei cu LNG sau biogaz, pot fi reduse emisiile de CO2 ale camioanelor grele.
Convinși de acest lucru, suedezii au făcut publică prima fotografie de detaliu a viitorul lor camion de mare tonaj alimentat cu gaz.
În prezent, gazul natural lichefiat (LNG) este utilizat în principal în operațiuni industriale, dar are premise excelente să devină un combustibil competitiv cu beneficii considerabile pentru mediu.
Aceasta este opinia Volvo Trucks, împărtășită jurnaliștilor prezenți în cadrul evenimentului Future Trends & Innovation, care acum intensifică dezvoltarea camioanelor alimentate cu gaz pentru operațiuni de transport regional și internațional de mare tonaj.
Reducerea emisiilor cu impact asupra mediului din transportul comercial de mare tonaj este o provocare care implică politicienii și beneficiarii serviciilor de transport, companiile de transport și producătorii de vehicule.
În luna mai, Uniunea Europeană a prezentat o reglementare, care solicita declararea emisiilor de CO2 produse de vehiculele de mare tonaj, începând din anul 2019, utilizând testul VECTO.
Gazul natural este, evident, un combustibil fosil, dar poate produce emisii de CO2 cu pănă la 20% mai mici decât motorina clasică. În cazul utilizării biogazului, impactul asupra mediului poate fi redus cu până la 100%.
Prin utilizarea metanului în formă lichidă (LNG) este posibil transportul unor cantități mai mari de combustibil, asigurându-se în acest fel autonomia necesară pentru activități de transport pe distanțe lungi.
VEZI ȘI: IKEA introduce standarde minime pentru transportatorii subcontractați
Atât gazul natural, cât și biogazul au în compoziție metan, un gaz cu un puternic efect de seră. Așadar, este foarte importantă minimizarea riscului de scurgeri de gaz în timpul transportului, realimentării și funcționării vehiculului.
Deși, până în prezent, biogazul este produs numai în cantități limitate, disponibilitatea pe termen lung a gazului natural, dintr-o perspectivă globală este excelentă.
Aceasta este o condiție importantă pentru expansiunea la scară largă, dar şi prețul competitiv al acestuia.
În multe țări europene, gazul natural costă mai puțin decât motorina.
O strategie pentru extinderea infrastructurii LNG este, de asemenea, inclusă în pachetele de acțiuni ale Comisiei Europene și ale statelor membre privind securizarea rezervei de energie din Europa, pe termen lung, inclusiv în România.
Aceste considerente fac din gazul lichefiat cea mai bună alternativă pentru mediu, disponibilă la scară largă, destinată transporturilor grele.
Acum este nevoie atât de acamioane alimentate cu gaz, care pot concura cu cele echipate cu motoare diesel în ceea ce privește performanța și consumul de combustibil, dar și de expansiunea continuă a infrastructurii LNG.