Locul unde prind viață motoarele Volvo Trucks

Locul unde prind viață motoarele Volvo Trucks Euro VI

Suntem convinși că foarte mulți vor să le simtă puterea, dar oare v-ați întrebat vreodată cum ajung motoarele Volvo Trucks să producă prima scânteie?

Pentru cei care și-au pus această întrebare, ne-am gândit să să vă facem un tur virtual prin fabrica din Skövde, unde toate motoarele Volvo Trucks se construiesc.

Totul începe într-una din cele două turnătorii, acolo unde metalul topit are o temperatură de 1.500 grade Celsius, iar personalul este reglementat de restricții stricte de siguranță.

Cuptorul funcționează non-stop și produce 30 de tone de fier pe oră pentru un total de 72.000 de motoare pe an.

Cuptoarele din instalația de topire de la G1 nu au niciodată șansa să se răcească.

În cadrul acestora, materiile prime – deșeurile forjate și deșeurile turnate din instalație sunt alimentate în mod continuu în partea de sus a cuptorului de topire. Pentru a obține valorile corecte a fierul topit, se adaugă diferite aliaje cum ar fi carbon și siliciu.

La fel ca râurile galbene de aur, fierul se alimentează în gălețile de turnare, care sunt apoi transportate la destinația lor finală în instalația de topire, cuptoarele de turnare a chiuloasei și blocului motor. Aici, în mijlocul fumului și a scânteilor, i-au naștere motoarele de camioane.

Prima secție de turnare din Skövde a fost deschisă în 1868.

Prima secție de turnătorie din cele două din prezent a devenit operațională în 1951, iar a doua mult mai modernă (G2) în august 2009. Deși munca este una grea și exigentă, fluctuația personalului este scăzută. În cele două secții de turnatorie există un sentiment de măiestrie și respect pentru fier.

VEZI ȘI: De 6 ore este nevoie pentru a produce o cabină Volvo Trucks

Momentul intrării în vigoare a noilor norme Euro VI pentru camioanele grele a reprezentat o accentuare semnificativă a reglementărilor. În comparație cu Euro V, emisiile de oxid de azot au trebuit reduse cu 80%, în timp ce emisiile de pulberi în suspensie au trebuit reduse cu 50%. Pentru prima dată, limitele emisiilor trebuiau respectate, indiferent de condițiile meteorologice și de trafic.

Locul unde prin viață motoarele Volvo Trucks Euro VI

Una dintre principalele provocări pentru Volvo Trucks a fost să respecte aceste cerințe riguroase, fără a afecta alte caracteristici importante, cum ar fi ușurința în condus, eficiența, consumul de combustibil și durata de viață a camioanelor.

În cadrul muncii sale de dezvoltare, Volvo Trucks a reușit să profite de experiența sa din SUA, unde standardul de emisii corespunzător Euro VI a fost introdus încă din 2010.

Printre altele, camioanele americane dispun de o combinație EATS (Exhaust After Treatment System), un filtru de particule diesel (DPF) și un convertor catalitic, care reduc oxidul de azot (SCR).

În combinație cu motorul Euro V existent Volvo Trucks, această tehnologie a pus bazele noului motor Euro VI.

O diferență între soluția din SUA și cea din Europa este aceea că, noul motor Euro VI, utilizează un singur amortizor de zgomot, nu două.

O altă provocare a fost aceea de a respecta cerința ca valorile emisiilor să nu fie depășite niciodată, indiferent de condițiile meteorologice și de trafic.

Temperatura gazelor de eșapament variază în mod normal, în funcție de modul în care este utilizat camionul, dacă este încărcat sau gol, se află în trafic lent sau pe autostradă.

Cu toate acestea, pentru a asigura niveluri stabile de emisii de oxid de azot și particule în suspensie, temperatura emisiilor nu trebuie să scadă niciodată sub 200 de grade Celsius. Dacă temperatura este prea scăzută, aceasta poate fi ridicată utilizând sistemul EGR de recirculare a gazelor de eșapament.

Asta înseamnă că gazele de eșapament fierbinți sunt amestecate cu aerul de ardere și sunt reintroduse în motor. Gazele de eșapament nou încălzite sunt apoi forțate în sistemul de post-tratare, unde este atinsă temperatura corectă.

Tehnologia Euro VI prevede introducerea unei specificații pentru un sistem intern pentru a putea verifica toate sistemele și funcțiilor în camion. De asemenea, este necesară o verificare externă a emisiilor.

În fiecare an, producătorii de camioane trebuie să testeze un anumit număr de camioane din fiecare gamă de modele, iar acest test este efectuat utilizând un sistem de măsurare a emisii care este conectat la eșapamentul camionului.

Tehnologia Euro VI a reprezentat o provocare tehnică pentru Volvo Trucks, deoarece a fost nevoie de introducerea unor noi soluții de asamblare la fabrica de motoare din Skövde. Acest lucru a însemnat utilarea cu noi echipamente și introducerea de noi stații suplimentare în procesul de asamblare.

Piese de motor turnate ajung în hala de asamblare luminată și aerisită, după ce au fost prelucrate de roboți. Asamblarea se desfășoară în liniște. Aici se produc motoarele pentru camioanele vândute în întreaga lume – dintre care jumătate sunt motoare Volvo Trucks Euro VI, produse în primul rând pentru piața europeană.

Motoarele Euro V care sunt încă produse aici au destinații țări din afara Europei.

Producția motoarelor Euro VI a fost introdusă într-un ritm lent, unde interesul sa concentrat constant pe asigurarea procesului și pe rezolvarea provocărilor care au apărut pe parcurs.

Locul unde prin viață motoarele Volvo Trucks Euro VI

Când motorul ajunge la stația finală, acesta este supus unui test la rece și unui drum la vopsitorie, după care motoarele finite sunt aliniate în depozit pentru a aștepta transportul către fabricile Volvo Trucks din Tuve și Gent.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *