BMVI și-a propus să îmbunătățească situația locurilor de parcare pentru camioane de-a lungul autostrăzilor din Germania alocând fonduri pentru proiecte.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii digitale (BMVI) a început un program de dezvoltare și construcție de noi locuri de parcare pentru camioane care se va întinde pe o durată de cel puțin 10 ani.
Pentru lucrările programate până în 2024 au fost alocate deja 90 de milioane de euro.
Andreas Scheuer, Ministrul Transporturilor, a atras încă o dată atenția asupra importanței fluxului de livrare, mai ales într-o perioadă cum a fost aceasta, marcată de pandemia de coronavirus. Acesta a scos în evidență și importanța șoferilor de camion în acest lanț și cât de important este ca ei să beneficieze de cele mai bune condiții.
De asemenea, acest program va beneficia în viitor și de fonduri din programele de siguranță rutieră, odihna șoferilor fiind un factor extrem de important în prevenierea accidentelor.
Scheuer a declarat și că va încerca să atragă și investitori privați în acest proiect care pot primi finanțări pentru dezvoltarea de locuri de parcare, restaurante și pensiuni de-a lungul autostrăzilor din Germania.
Această finanțare se va acorda pentru construcția de noi locuri de parcare, dar și pentru reamenajarea și transformarea unor locuri care nu erau destinate parcării de camioane cum ar fi curțile companiilor de transport și logistică, parcările companiilor sau chiar parcările unde se țin târguri și expoziții.
VEZI ȘI: De la 1 ianuarie, Ungaria obligă toți transportatorii rutieri să se înregistreze în platforma BIREG
Acestea din urmă ar trebui să fie deschise cel puțin în intervalul 18:00 și 06:00 și să ofere loc pentru 30 de camioane, dar și instalații sanitare (wc-uri și toalete). Finanțarea și bonusurile acordate de BMVI nu se aplică doar pentru construcția propriuzisă, ci și pentru costurile adiacente precum toalete, dușuri, instalații de iluminat, internet, sisteme de supravghere video, etc.
Propunerea pentru bugetul de finanțare pentru astfel de proiecte este în discuție la guvern, dar cel mai probabil va fi demarată în prima jumătate din 2021. Aceste finanțări se vor acorda până cel puțin în 2024.
Noul program de susținere financiară face parte din planul în 5 puncte propus de Andreas Scheuer pentru a accelera construcția de noi locuri de parcare pentru camioane și de a îmbunătății condițiile pentru șoferii de camion de-a lungul autostrăzilor din Germania.
Planul în 5 puncte pentru locuri de parcare pentru camioane mai bune:
- Crearea de noi facilități în parcările pentru camioane din zonele de odihnă;
- Creșterea utilizării metodelor telematice de parcare (parcare în coloană și parcare compactă);
- Reducerea traficului camioanelor pentru căutare unui loc de parcare prin utilizarea sistemelor de ghidare în parcare;
- Optimizarea locurilor existente de parcare pentru camioane;
- Testarea unor noi modele de parcări pentru camioane lângă autostradă.
Până acum, în ultimi 12 ani, BMVI a investit peste 1,2 miliarde euro doar pentru dezvoltarea de noi locuri de parcare, iar dacă în 2008 existau 53.900 de locuri de parcare, în 2013 acestea au crescut la 60.400, iar în 2018 s-a ajuns 70.800.
În același timp a crescut însă și numărul de camioane care trebuie să oprească peste noapte, de la 68.100 în 2008 la peste 94.000 în 2018. Ținând cont de asta, există un minus de cel puțin 23.000 de locuri de parcare pe autostrăzile din Germania în acest moment.