ȘtiriTop News

Lodisna, condamnată pentru fraudă fiscală prin angajări false

Curtea Socială Numărul 1 din Pamplona a dat dreptate autorității de Securitate Socială, care a cerut 4,3 milioane de euro de la compania de transport Lodisna pentru angajări false de șoferi independenți, pentru a nu plăti contribuțiile sociale.

Curtea a apreciat că 580 de șoferi, mulți dintre ei români, au fost angajați fraudulos de cooperativa Lodisna-Urbiola, ca șoferi independenți. Magistrații spun în decizie că ”există suficiente dovezi pentru a înțelege că Urbiola a fost înființată la inițiativa și spre beneficiul Lodisna, care a controlat atât deciziile cooperativei, cât și serviciile de transport”.

Lodisna, condamnată pentru fraudă fiscală prin angajări false

Astfel, Lodisna și-a exercizat ”puterea de organizare și control a unui angajator, existând multiple legături între cele două companii care să dovedească integrarea Urbiola în sistemul de activitate al Lodisna”.

Sentința afirmă, pe scurt, că Urbiola a fost constitiuă pentru beneficiul Lodisna și nu pentru membrii cooperativei, majoritatea șoferi din România. Prin angajarea ca șoferi independenți în loc de salariați, compania a economisit până la 900 de euro pentru fiecare lucrător, un factor cheie în oferirea unor prețuri mai avantajoase pentru clienți.

VEZI ȘI: Un sfert din camioanele italiene, trase pe dreapta din lispa Pașasportului Verde

”Șoferii parteneri nu au obținut locuri de muncă stabile și de calitate, ci mai degrabă condiții inferioare celor pe care le puteau obține ca angajați. Ei lucrau de luni până duminică, respectând doar pauzele impuse de regulamentele de transport rutier. Nu au avut concediu plătit, nici domiciliu în Spania, iar nopțile le petreceau în camioane. Nu au fost plătiți pentru orele suplimentare, nu au primit spor de vechime, iar la finalul contractului nu puteau primi compensații”, se mai arată în sentință.

Magistrații spun că Lodisna a controlat activitatea de transport a Urbiola. ”Lodisna oferea cursele, plănuia rutele, dădea instrucțiuni șoferilor printr-o aplicație mobilă, rezolva incidentele care apăreau în timpul transportului, prepara documentația vehiculelor, oferea șoferilor carduri și telefoane mobile, deținea și controla programele de administrare a flotei, controla și arhiva timpii de conducere, controla costurile fiecărui camion, valida facturile și multe altele. Pe scurt, controla direct și în totalitate activitatea de transport a Urbiola”.

Din aceeași categorie...

Back to top button