Cu noul Mercedes-Benz eActros, constructorul german demonstrează că poți face distribuție de tonaj ridicat fără emisii. În prezent, Logistik Schmitt testează eActros în paralel cu un camion cu sistem catenar (pantograf).
Noul camion electric va fi testat între hub-urile logistice din Ötigheim și Rastatt. Cei de la Mercedes-Benz anunță că distanța dintre cele două depozite este de circa 7 kilometri, iar camionul de 25 de tone va transporta o serie de subansamble dedicate cutiilor de viteze.
Zilnic, camionul electric dezoltat de Mercedes-Benz va avea de parcurs aproximativ 170 de kilometri, în trei schimburi.
„Noul eActros se află pe drumurile publice încă din iunie 2018, iar până în acest moment a parcurs peste 30.000 de kilometri de teste. Împreună cu clienții noștri am experimentat diverse situații în acțiunile zilnice.
Autonomia de 200 de kilometri anunțată se apropie de ceea ce întâlnim în teren”, a declarat Stefan Buchner, directorul departamentului Mercedes-Benz Trucks.
În perioada următoare, camionul electric de 25 de tone va fi testat etapizat în diverse valori de încărcare, dar și în două variante constructive diferite.
„Suntem încântați că Logistik Schmitt va utiliza un eActros în operațiunile zilnice”, a completat Buchner.
Faza unu: test practic pe ruta dintre Ötigheim și Rastatt
În prima fază, Logistik Schmitt va integra camionul eActros cu suprastructură interschimbabilă în flota sa, urmând să transporte cu el până la 12 tone de marfă în tot atâtea drumuri zilnice. Acesta va fi încărcat în timpul operațiunilor de încărcare și descărcare, astfel încât autonomia totală de 200 de kilometri să poată fi utilizat în mod optim. Inițial, vehiculul va fi încărcat utilizând o stație de încărcare mobilă.
Faza doi: testare în pararel cu un camion cu sistem catenar (pantograf)
În a doua fază de testare a lui eActros în Valea Murg, camionul cu greutatea maximă de 25 de tone din prima fază va fi înlocuit cu o versiune avansată a unui camion electric în forma unui autotractor.
Utilizând un autotactor eActros, Logistik Schmitt va livra componente de axe de-a lungul a 14 kilometri de la depozitul din Ötigheim la uzina Mercedes-Benz Gaggenau – în principal pe drumul național B462. Această rută este, în cea mai mare parte, aceeași ca cea a proiectului cu linii aeriene de contact al Siemens. De asemenea, specificațiile autotractorului eActros vor fi comparabile cu cele ale camioanelor catenare (cu pantograf), printre altele în ceea ce privește tonajul și autonomia.
VEZI ȘI: Germania a început lucrările la segmentul electrificat de pe autostrada A1
Testul în pararel al autotractorului eActros 4×2 și a unui camion cu sistem catenar se va desfășura timp de aproape un an și va furniza cele mai importante date și constatări necesare pentru compararea ambelor concepte, de exemplu, în ce mod vehiculele sunt potrivite pentru acest tip de transport.
Faza trei: comparativ direct cu un camion cu sistem catenar (pantograf)
În timpul celei de-a treia faze a proiectului, care se așteaptă să se desfășoare în a cadrul cele de-a doua faze, autotractorul eActros va călători pe exact aceeași rută ca și camionul cu sistem catenar (pantograf) pentru una sau două săptămâni, astfel încât să se poată face o comparație directă. Aceasta va servi la validarea celei de-a doua faze.
În timpul acestei comparații directe, eActros va transporta role de hârtie pe distanța de 18 kilometri de la fabricile de hârtie din Gernsbach-Obertsrot la depozitul logistic Fahrner din Kuppenheim – exact ca și camioanele cu sistem catenar din proiect.
Actros convențional punct de referință pentru compararea conceptelor
Un Actros convențional echipat cu motor diesel Euro VI și dotat cu echipament de măsurare va servi drept punct de plecare neutru pentru compararea conceptelor, acesta urmând să ruleze de-a lungul segmentului electrificat de autostradă.
Abia apoi va putea fi posibilă compararea consumului de energie al camioanelor electrice – baterii electrice și sistem catenar – cu consumul unui camion diesel.
Pentru monent, camioanele cu sistem catenar nu intră în planurile Daimler
Ca producător mondial, Daimler lucrează la soluții orientate spre viitor, care au un potențial deosebit pentru implementarea la nivel mondial.
Datorită costurilor ridicate de infrastructură implicate, compania nu vede un potențial în autostrăzi electrificate, având în vedere dezvoltarea rapidă a tehnologiei bateriilor și a celulelor de combustibil (hidrogen).