Lombard Transport anchetată pentru sclavie

Polizia Municipale di Milano

Conform presei italiene de transport, procurorii din Milano au descoperit la compania de transport Lombard din în comuna Arconate (provincia Milano) un caz grav de exploatare a conducătorilor auto, care erau obligați să muncească până la 20 de ore, motiv pentru care s-au decis urmărirea penală pentru sclavie.

Deși sunt foarte mulți cei care vorbesc de „condiții de sclavie”, atunci când descriu metodele de muncă la care sunt supuși conducătorii auto, în special cei din Europa de Est, care lucrează pentru companiile de transport în străinătate, nimeni nu ia nicio atitudine. Totuși, acest caz pare că a creat un precedent fiind pentru prima dată când autoritățile din Italia se sesizează în urma unei plângeri depuse de un șofer. În cele mai multe din cazuri, șoferii de camion care sunt exploatați până la epuizare sunt imigranți ilegali sau est-europeni însă, în cazul de față, șoferul de camion care a depus plângerea este italian.
Biroul procurorului din Milano a deschis o anchetă pe baza mărturiei a opt șoferi, împotriva companiei de transport Lombard din Arconate. Conform procurorilor care au preluat cazul, condițiilor de muncă descrise în cadrul plângerilor făcute de către cei opt șoferi sunt impresionante. Acestia au povestit că erau obligați să muncească între 16 ore (șaisprezece) și 20 ore (douăzeci) pe zi – schemele programul de lucru fiind adaptat fraudulos, pentru a evita înregistrarea acestor schimbări de către tahograful camionul. Aceștia aveau dreptul la un singur telefon pe zi de șase minute, să mănânce doar la volan, de cele mai multe ori un sandvich, și erau controlați chiar și atunci când mergeau la toaletă. Cine nu se supunea acestor reguli draconice era respins.

Lombard Transport anchetată pentru sclavie

În fapt, cei opt șoferi de camion au părăsit compania, unul câte unul – primul după a treia zi de muncă în condițiile descrise mai sus. Primele suspiciuni ale autorităților asupra metodelor de lucru din cadrul companiei Lombard au început în urma unor controale în trafic ale Poliției Rutiere, care au descoperit metoda prin care compania lombardă „adaptase” orelor de conducere și perioadele de odihnă.

Ancheta este în plină desfășurare, cei opt șoferi fiind martori principali. Pe lângă aceștia, sunt audiați și șoferi activi ai companiei Lombard precum și persoane din management.

Follow #infotrucker