Lucrările la pod peste Rin de la Leverkusen vor fi prelungite cu încă cel puțin doi ani

Lucrările la pod peste Rin de la Leverkusen vor fi prelungite cu încă cel puțin doi ani
Lucrările la pod peste Rin de pe A1 de la Leverkusen vor fi prelungite cu cel puțin 2 ani, asta după ce s-au constatat deficiențe majore la 22 de piloni de oțel fabricați în China.

Aflate deja în întârziere, lucrările la pod peste Rin de pe A1 de la Leverkusen se vor prelungi cu cel puțin încă doi ani, până la finalul anului 2023, după ce autoritățile landului Renania de Nord-Westfalia a reziliat contractul cu Porr AG. Motivul este legat de deficiențele majore constatate la 22 de piloni din oțel fabricați în China, livrați deja, din cei 80 de care era nevoie.

Lucrările la pod peste Rin de la Leverkusen vor fi prelungite cu încă cel puțin doi ani

Acești piloni din oțel sunt necesari pentru construcția primei părți a podului care trebuia să fie gata până la finalul anului 2021.

Conform informațiilor din scrisoarea oficială de reziliere, autoritățile landului au descoperit defecte în procesul de fabricație atât de grave încât pilonii nu se pot folosi, iar dacă Porr AG le-ar fi utilizat s-ar fi ajuns la o catastrofă.

Reprezentanții companiei austriece au spus că vor recomanda pilonii și vor suporta toate costurile, dar autoritățile locale spun că ar dura mult prea mult. Experții angajați de autoritățile locale au descoperit între 250 – 600 de defecte de fabricație la pilonii de oțel care urmau să fie folosiți la construcția podului.

Aceștia au fost de acord că unele dintre probleme puteau fi remediate și pe șantier. Însă, chiar și dacă ar fi fost reparați complet, acești piloni nu mai respectau normele și condițiile impuse prin contract.

Pe acest pod circulă zilnic peste 120.000 de mașini, dintre care 14.000 sunt camioane. În aceste condiții, reprezentanții autorităților locale au declarat că nu este cazul să se facă experimente și să fie pusă în joc viața unor oameni.

VEZI ȘI: Danemarca începe construcția celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume

Teoretic, podul ar putea fi terminat conform actualului plan (2026), dar pentru asta ar trebui demarate rapid procedurile unei noi licitații sau a construcției în regie proprie de către autoritățile locale. Ultima varianta este destul de problematică, mai ales în condițiile actualei crize COVID-19, pentru că ar însemna acordarea unor subvenții imediate.

Conform informațiilor din presa locală, această variantă nu este luată în calcul de departamentul transporturilor a landului Renania de Nord-Westfalia. În aceste condiții, traficul pe podul actual va fi în continuare restricționat pentru vehiculele mai mari de 3,5 tone.

Lucrările de finalizare se vor prelungi în aceste condiții cu cel puțin doi ani, iar costurile finale se preconizează că vor fi mai mari cu aproximativ 300 milioane de euro.

Lucrările la pod peste Rin de la Leverkusen vor fi prelungite cu încă cel puțin doi ani

Autoritățile au somat încă de anul trecut constructorul austriac să refacă componentele, dar până la data de 20 martie nu s-a întâmplat nimic. Atunci Porr AG a primit notificarea finală, în care mai avea la dispoziție 30 de zile pentru a face ceva, iar cum acest lucru nu s-a întâmplat, contractul a fost rezilitat la începutul acestei săptămâni.

În presa locală se vehiculează ideea că autoritățile locale ar fi fost nemulțumite și faptului că, în ciuda defecțiunilor majore, constructorul austriac ar fi vrut să refacă pilonii tot în China, în loc să lucreze cu o companie europeană.

Rezilierea contractului cu grupul austriac de construcții Porr AG, care a câștigat licitația pentru reconstrucția și reabilitarea podului cu o ofertă de 363 de milioane de euro, înseamnă stoparea imediată a lucrărilor și reluarea licitației de atribuire.

Follow #infotrucker