UtilȘtiri

Lucruri esențiale pentru șoferii profesioniști începâtori pe remorci frigorifice (I)

Mai jos, voi face o prezentare pentru șoferii profesioniști începători ce urmează să-și înceapă activitatea pe ansambluri cu remorci frigorifice.

În primul rând, transportul frigorific este unul vast, astfel cu remorci frigorifice se pot face transporturi începând de la legume-fructe până la medicamente, produse congelate, produse de mare valoare etc.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Încep prin a va spune ca este foarte important să știți a lucra și seta agregatul de frig al remorcii frigorifice. În cele mai multe din situații, acesta este marca Termo King sau Carrier, iar setările sunt în mare parte aceleași pentru ambele tipuri de unități, doar principiul de funcționare este diferit. Desigur, există și alte modele de agretate de frig, spre exemplu T.KM One dezvoltat de Schmitz Cargobull.

Aceste agregate pot funcționa în modul continuu sau pe modul Start/Stop. Modul continuu menține o temperatură constantă în dubă, iar modul Start/Stop are o toleranță de +/- 2 grade de la temperatură setată.

Spre exemplu, un transport de congelate la – 20 grade, va fi setat la temperatura de – 22 grade, motorul funcționând până ajunge la această temperatură, apoi oprindu-se și pornind iar când ajunge la aproximativ – 20 de grade. Singurele congelate care se transportă pe modul continuu sunt înghețată sau și alte produse la cererea clientului.

Dar, în mare parte produsele congelate merg pe modul Start/Stop – temperatura trebuie setată cu aproximativ minus 2 grade mai puțin decât temperatura specificată în CMR.

Pentru un transport frigorific de legume fructe se setează cu atenție temperatura, apoi se trece pe modul continuu. De obicei produsele perisabile (termen scurt valabilitate) se transportă pe modul continuu (exemplu: carne, legume sau fructe) acestea fiind sensibile la diferențe de temperatură fie ele și de 2 sau 3 grade

Temperatură se setează (de obicei) astfel: din săgeți se tastează până la temperatură dorită, apoi se memorează temperatura cu tastă egal (=), depinde și de agregat.

Mai există o funcție a agregatului numită Defrost, care intră automat la o perioadă de timp, având rolul de a dezgheța conductele și instalația pentru a eliberare printr-o conductă apa rezultată afară. Întocmai ca la frigidere.

VEZI ȘI: Scania a lansat noua cabină G cu pat pentru transport pe distanțe lungi

O parte proastă este ca aceste agregate mai se opresc (defectandu-se) sau intrând în avarie. De obicei apar niște numere pe display.

Unele le puteți remedia voi pe loc, spre exemplu lipsă ulei, apă iar cele mai multe se remediază doar la service autorizat. Atenție când veți fi întrebat despre codul defecțiunii (avaria) comunicati numărul afișat pe display.

Codurile de avarie Termo King (listă) le găsiți poze și pe grupul Comunitatea “SOFERILOR PROFESIONISTI FARA EXPERIENTA” sau pe thermokingalarmcodes.com.

Atentie! Nu încercați să opriți agregatul din cauza zgomotului, riscați să nu puteți descărca memoria unității de control ce se imprima pe un bon (tichet). De obicei, abia în urma prezentării acestuia se efectuează descărcarea.

Transportul de mărfuri perisabile cu ansambluri cu remorci frigorifice nu se supune restricțiilor săptămânale, sărbători etc. cu excepția Ungariei și României, care accepta și transportul produselor congelate (doar pe cele din gama food) pe timpul restricțiilor.

În mod normal este și Franța pe lista țărilor în care ansamblurile cu remorci frigorifice nu se supun restricțiilor în cazul transportului de congelate tip food, însă mulți dintre șoferi au primit amenzi, astfel că, sfatul nostru este să nu circulați pe restricțile normale impuse de această țară.

Acest subiect este unul amplu și-l vom dezbate în etape.

Așadar, va urma…

Setare temperatura agregat frigorific Carrier

Cateva informatii despre utilizarea unui agregat frigorific

Din aceeași categorie...

Back to top button