
Extrem de automatizate, cele trei noi macarale portal de containere sunt primele de acest tip din portul Hamburg.
Terminalul Altenwerder (CTA) din portul Hamburg a fost martorul unui moment spectaculos la finalul săptămânii trecute, odată cu sosirea a trei noi macarale portal de containere, extrem de automatizate, realizate de Liebherr Group.
Noile echipamente, livrate parțial asamblate din Irlanda la bordul navei specializate ZHONG REN 121, marchează un pas important către modernizarea și eficientizarea operațiunilor de manipulare a containerelor, consolidând poziția portului german ca un hub portuar de referință la nivel european.
Tehnologia inovatoare permite operarea macaralelor de la distanță, permițând operatorilor să le monitorizeze și să le controleze dintr-o stație modernă situată în clădirea de birouri.
În plus, angajații vor beneficia de asistență automatizată extinsă la încărcarea și descărcarea navelor. Macaralele sunt echipate cu un sistem de recunoaștere optică a caracterelor (OCR), care înregistrează automat containerele în format digital. Aceasta permite verificarea automată a datelor cu informațiile despre containere stocate în prealabil.
Cu o înălțime impresionantă de până la 120 de metri în poziție extinsă și cu brațe de aproximativ 70 de metri lungime, noile macarale portal sunt proiectate să deservească nave cu o capacitate de până la 16.000 de containere de 20 de picioare (TEU).
VEZI ȘI: Primul Actros L ProCabin a ieșit de pe linia de producție
Instalarea acestora va fi finalizată până la sfârșitul lunii decembrie, când vor intra progresiv în operare la Dana 1 a terminalului CTA. Odată funcționale, aceste echipamente de ultimă generație vor susține obiectivul HHLA de a crește capacitatea și eficiența în manevrarea navelor mari, facilitând tranzitul containerelor la un nivel tehnologic superior.
În următorii ani, cele 14 macarale portal de la CTA vor fi toate înlocuite cu modele foarte automatizate. Fabricarea următoarelor trei macarale portal de containere a început deja. Se așteaptă ca acestea să ajungă la CTA în 2026.
Portul Hamburg continuă astfel să fie un lider în digitalizarea și modernizarea proceselor portuare, consolidându-și rolul cheie în rețelele globale de transport maritim.