Maersk lansează un serviciu feroviar între China și România
Maersk a anunțat că, în răspuns la cererile clienților, a introdus un serviciu feroviar-naval între China și România, prin Asia Centrală, cu livrare în 40 de zile.
După trecerea frontierei dintre China și Kazahstan de la Khorgos, containerele vor sosi pe calea ferată la Aktau, unde vor fi încărcate pe o barjă spre Baku (Azerbaidjan).
De acolo, containerele sunt trimise din nou pe calea ferată, către terminalele APM din Poti (Georgia), unde vor fi încărcate pe un vas, cu destinația Constanța. Din România, containerele va pleca pe calea ferată către diferite destinații din Europa.
Maersk a început să dezvolte această rută spre România în luna martie, iar în aprilie au plecat primele containere din China, cu mărfuri pentru clienți din segmentele lifestyle, automotive și aparate electrocasnice.
VEZI ȘI: Maersk cumpără peste 400 de camioane electrice Einride și Volvo
”Ne-am ascultat clienții și am dezvoltat o soluție care le oferă o conexiune intermodală alternativă și ecologică între Asia și Europa. Peste 90% din coridorul feroviar folosit este electrificat. Ruta are o capacitate disponibilă suficientă, permițându-le clienților să își adapteze lanțurile logistice, cu o alternativă la serviciile oceanice și aeriene”, a declarat Maia Parlagashvili, Global Product Manager pentru servicii feroviare intercontinentale al Maersk.