Maersk va folosi 25 de Volvo FH Electric pentru transport de containere

Maersk a comandat 25 de camioane Volvo FH Electric, pe care la va folosi pentru transport de containere în Germania.
Primele două unități vor fi livrate în trimestrul patru al acestui an, iar ultimele în primele luni din 2024. Maersk își dezvoltă în prezent infrastructura de încărcare cu electricitate verde pentru flota proprie la depozitele sale din Germania.
Maersk va folosi cele 25 de camioane Volvo FH Electric la noul său depozit din Duisburg, care va fi deschis în această vară, și în regiunea Bremen/Bremerhaven, una dintre principalele porți de intrare ale Maersk în Germania.
Folosirea camioanelor electrice pentru manipularea containerelor în zonele depozitelor este de asemenea luată în calcul, pentru a elimina și cele mai mici surse de emisii de gaze cu efect de seră din lanțul de transport.
”Recunoscând nevoia de a reduce impactul de mediu al logisticii, am luat decizia de a comanda 25 de camioane electrice. Vehiculele alimentate cu energie verde au un potențial imens de a reduce amprenta de carbon a Maersk. Vedem o cerere tot mai mare din partea clienților de soluții curate de transport”, a declarat Jens-Ole Krenzien, director Maersk North Europe Continent.
VEZI ȘI: Test cu Volvo FM și FH Electric: Amintiri din era diesel
Acestea nu sunt primele camioane electrice Volvo comandate de Maersk. În America de Nord, furnizorul de servicii logsitice a comandat deja 126 de modele Volvo VNR Electric.
Proiectul din Germania a fost subvenționat cu peste 4,3 milioane de euro de către Ministerul Federal al Transporturilor, prin programul KsNI.