Magistrala M6 va fi finanțată doar pe jumătate din fonduri europene

Magistrala M6 va fi finanțată doar pe jumătate din fonduri europene

Magistrala M6 va fi finanțată doar pe jumătate din fonduri europene, asta după ce autoritățile române n-au putut lămuri îngrijorările Comisiei Europene.

Magistrala M6 va primi doar 2.36 miliarde de lei de la fondurile europene, restul de până la 6.34 miliarde de lei urmând să fie acoperiți de la bugetul de stat și dintr-un împrumut JICA (Guvernul Japoniei), scrie Asociația Pro Infrastructură.

Mai exact, Magistrala M6, care ar urma să lege Bucureștiul de Aeroportul Henri Coandă, va avea finațare europeană doar până la viitoarea stația Tokyo, care va fi în zona Mall Băneasa.

Conform Asociației Pro Infrastructură, decizia vine în urma eșecului autorităților române de a lămuri îngrijorările Comisia Europeană în cadrul scrisorii de clarificare trimisă pe 16 februarie 2018 la București.

În scrisoare, experții de la Bruxelles semnalează șase „aspecte critice” în vederea obținerii finanțării nerambursabile, dintre care două foarte de grave: absența unei analize de opțiuni veritabile și estimarea costurilor la un nivel prea scăzut, scrie Asociația Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.

În plus, Comisia Europeană critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 al Aeroportul Henri Coandă în est, iar studiul de trafic nu este de încredere.

VEZI ȘI: Noul Actros îmbină estetica futuristă cu tehnologiile de ultimă oră

La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4.5 ani (unul aferent licitației și alți 3.5 de lucrări în teren), se mai arată în scrisoare.

Din februarie și până în septembrie, au fost mai multe runde de dialog între partea română și specialiștii europeni.

Rezultatul? Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a confirmat public că se vor mai primi bani doar pentru sectorul 1 Mai – stația Tokyo (Mall Băneasa), adică 6 stații din totalul de 12.

Un deznodământ deloc surprinzător, având în vedere interesul arătat de autoritățile române.

Vinerea trecută cererea de finanțare a fost retrimisă la Bruxelles pe noile coordonate.

În stilul caracteristic, responsabilii din minister sunt complet nerealiști, precizând termenul de 31 decembrie 2023 pentru implementarea investiției, lucrările urmând să fie demarate în 2019.

În opinia Asociației, promisiuni autorităților sunt fanteziste, având în vedere situația Magistralei M5 Drumul Taberei – Eroilor, începută la finalul anului 2011 și încă nefinalizată.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.