MAHLE a dezvoltat o axă electrică pentru camioane

MAHLE a integrat complet două motoare electrice SCT, cu tot cu sisteme de gestionare a lichidelor, într-0 axă electrică pentru camioane.
Pe fondul accelerării electrificării camioanelor, furnizorii de componente sunt nevoiți să-și adapteze strategiile și portofoliile de produse pentru a face față tranziției energetice. MAHLE și-a demonstrat pregătirea în această direcție, prezentând, toamna trecută, o axă electrică de înaltă performanță pentru camioane.
Producătorul german de componente auto este deja recunoscut pentru dezvoltarea de componente și sisteme pentru vehicule electrice cu baterii și cu pile de combustie pe bază de hidrogen. De asemenea, acesta contribuie la adaptarea motoarelor cu ardere internă pentru utilizarea hidrogenului și a altor combustibili regenerabili.
La IAA 2024 de la Hannover, MAHLE a dezvăluit pentru prima dată un sistem complet destinat camioanelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Acest sistem include toate componentele necesare, precum celulele de combustibil, gestionarea termică și o axă electrică complet funcțională.
Printre alte inovații se numără un sistem de evaporare performant pentru vehicule electrice cu pile de combustibil, care contribuie la reducerea consumului de combustibil, respectiv un ventilator bionic, care reduce considerabil nivelul de zgomot al unui camion electric în sarcină maximă sau în timpul încărcării rapide, reducând presiunea acustică la jumătate.
Axa electrificată pentru camioane
MAHLE a integrat complet două motoare electrice SCT (Superior Continuous Torque) într-o axă electrică, cu management termic și fără tuburi externe. Acest sistem subliniază competența de sistem și pregătirea pentru producție a inovațiilor MAHLE destinate electrificării vehiculelor grele.
Motorul electric SCT este campionul de anduranță printre motoarele electrice. Puterea sa continuă de 480 kW și randamentul de 92% îl transformă într-un sistemul de propulsie ideal pentru camioane electrice cu baterii și în aplicații cu pile de combustie pe bază de hidrogen.
Axa electrică oferă un cuplu de 35.000 Nm la roată, permițând unui camion cu pile de combustie pe bază de hidrogen de 35 de tone să traverseze Pasul Brenner, între Innsbruck și Bolzano, cu o economie de timp de 3,5 minute sau cu 10% mai rapid decât un camion diesel.