CamioaneFeaturesȘtiri

MAN TGS 32.400 cu șasiu optimizat pentru mai mult beton transportat

Se apropie Bauma 2016, cea mai mare expoziție internațională de utilaje, camioane și echipamente pentru construcții, motiv pentru toți producătorii din acest segment, de a-și face cunoscute o parte din noutățile ce vor fi expuse în aprilie la Munchen.

Spre exemplu, constructorul de camioane MAN, a prezentat recent, avantajul furnizat de șasiul cu greutate optimizată a lui MAN TGS 32.400 echipat cu mixer de beton, în ceea ce privește sarcina utilă. De altfel, aceasta nu este singura noutate anunțată de constructorul bavarez, în cadrul Bauma 2016, MAN urmând să prezinte noi îmbunătățiri aduse modelul TGS 32.400 8×4 BB, precum introducea axei duble hipoidă ușurate cu o capacitate de încărcare de 11.5 tone care va crește sarcina utilă cu aproximativ 180 kilograme, comparativ cu axa hipoidă standard, care are o capacitate de încărcare de 13 tone.

Dar să revenim la explicarea avantajului furnizat de șasiul cu greutate specifică redusă al lui MAN TGS 32.400 echipat cu mixer de beton, în ceea ce privește sarcina utilă.

MAN TGS 32.400 cu șasiu optimizat pentru mai mult beton transportat

Calculul este simplu: cu cât transporți mai mult beton pe zi, vei crește vânzările și profitul. Acest lucru se obține nu numai de numărul de curse dus-întors pe zi, ci și prin creșterea cu aproximativ 0.5 metri cubi a încărcăturii pentru fiecare transport dus-întors efectuat.

Greutatea maximă permisă pentru vehiculele cu patru axe în România este de 32 tone. Betonul este o încărcătură grea, calcultat în mod normal la aproximativ 2.35 tone per metru cub. Vehiculele cu o capacitate a tamburului mixer-ului de 9 metri cubi sunt larg răspândite printre companiile de transport beton din România și, în conformitate cu legea, pot fi încărcate cu aproximativ 7 – 7.5 mc de beton.

VEZI ȘI: Demonstrație de forță în cadrul MAN Traction Days 2015

Cu cât șasiul vehiculului permite o încărcare mai mare, cu atât mai mult poate fi încărcat tamburul mixer-ului cu beton. MAN TGS 32.400 8×4 BB cu patru axe a fost special dezvoltat pentru acest scop, și asta, fără a fi făcute compromisuri în termeni de spațiu și confort pentru șofer, economie și potrivire pentru industrie.

Poate transporta în jurul a 8 metri cubi de beton cu aceeași dimensiune a tamburului mixer-ului. Astfel, din calculul bazat pe 9 transporturi dus-întors pe zi, reiese că un șasiu MAN cu mixer de beton și sarcină optimizată permite transportul suplimentar a 10 tone de beton.

MAN TGS 32.400 cu patru axe îndeplinește perfect cerințele industriei. Acesta oferă un cadru din oțel de înaltă rezitență optimizat din punct de vedere al greutății, un propulsor ușor dar puternic de 400 CP din seria D26 Common Rail cuplat la o cutie de viteze MAN TipMatic. Distanța de 2.505 mm dintre a două și a treia axă, asigură dimenisiuni compacte vehicului și manevrabilitate optimă, atât în trfic cât și pe șantierele de construcții.

MAN TGS 32.400 vine echipat cu un set uniform de anvelope 315/80 R 22.5, toate montate pe jante de aluminiu, rezervoare de 300 litri de carburant și 35 litri de AdBlue, o spațioasă și bine organizată cabină M și sistem de evacuare Euro VI parțial ridicat în spatele cabinei. Această dispunere reduce circulația praful cauzată de fluxul de gaze de evacuare pe șantierele de construcții. Prin urmare, șasiul are o greutate în jurul a 9.360 kg, cu rezervoarele de combustibil și apă goale.

Sarcina utilă rămâne la exact 8 metri cubi de beton în fiecare caz pentru producătorii mixerului de beton și a rezervoarelor umplute cu carburant, AdBlue și 300 litri de apă – ambele proiectate pentru 9 metri cubi – plus șofer, pentru a se conforma cu greutatea maximă admisă de 32 de tone.

Funcția de mers în gol inclusă în cutia de viteze MAN TipMatic folosește cuplul mare al motorului la viteze mici, furnizând un confort excelent la condus încet și economii de combustibil importante.

Șasiul MAN este de asemenea disponibil și pentru versiunea cu volan pe dreapta. Pe piețele unde nu este stipulată clar o greutate maximă admisă de de 32 tone, greutatea vehiculului este aprobată până la 34 tone.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button