Mai mult confort cu noul sistem de baterii lansat de Volvo Trucks

Volvo Trucks rezolvă problema consumului de energie al camioanelor sale pentru distanțe lungi prin lansarea unui nou sistem de baterii.
Disponibil pentru Volvo FH și FM, noul sistem de baterii are o capacitate suficientă pentru funcţionarea tuturor sistemelor cabinei şi reduce riscul de a rămâne imobilizat din cauza bateriilor descărcate.
Acesta este compus din două seturi separate de baterii – unul pentru pornirea motorului, iar celălalt pentru toate echipamentele electrice din cabină.
Bateriile de pornire convenţionale cu acid şi plumb de 800 A CCA au doar sarcina de a porni motorul şi nu sunt afectate de consumul de energie electrică din camion.
Toate celelalte funcţii, precum aeroterma şi aerul condiţionat de parcare, frigiderul, sistemul multimedia şi echipamentul personal inclusiv laptop, telefon şi tabletă sunt alimentate separat, de către setul de bateriile cu gel de 210 Ah.
Bateriile cu gel pot fi montate fie în consola spate, iar bateriile de pornire pe partea stângă, fie într-o cutie comună, împreună cu bateriile de pornire, pe partea stângă a camionului.
VEZI ȘI: Au fost livrate primele FUSO eCanter către clienții europeni
Folosind tehnologia cu gel, noua soluţie poate face faţă necesarului tot mai mare de energie solicitat astăzi de către clienţi.
Comparativ cu bateriile convenţionale cu acid şi plumb, tehnologia cu gel are abilitatea de a-şi menţine capacitatea mare pentru o perioadă lungă de timp.
Mai puţine porniri înseamnă totodată un consum de combustibil redus şi scăderea impactului asupra mediului.
Noile baterii cu gel oferă o durată de viaţă mult mai lungă comparativ cu bateriile cu acid şi plumb convenţionale, precum şi un număr mai mare de cicluri de încărcare.
Mai exact, ca număr de cicluri complete, bateriile cu gel vor rezista de cel puţin 10-15 ori mai mult.
Lansarea noului sistem de baterii, Volvo Trucks nu face decât să confirme informațiile primite de către noi de la șoferii de camion, referitoare la problema consumul de energie în staționare al camioanelor sale.