Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
Tehnologie

Mai multă tracţiune cu MAN HydroDrive

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Indiferent dacă este vorba de basculantă, autobetonieră, pompă de beton sau abroll, MAN HydroDrive este răspunsul potrivit pentru toţi cei care, în afară de tracţiunile integrale clasice mecanice, caută soluţii convingătoare în problemele de tracţiune.

De mai bine de zece ani, MAN şi-a construit un know-how unic în domeniul tracțiunii hidrostatice.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

În situaţii delicate, cum ar fi pătrunderea pe terenuri neamenajate din şantiere, în balastiere, la urcări şi coborâri de pante sau pe drumuri alunecoase, precum cele din păduri sau de pe câmpuri, propulsia hidraulică, ce poate fi cuplată pentru puntea frontală, poate asigura sensibil mai multă tracţiune şi siguranţă, atât la mersul înainte, cât şi la mersul înapoi.

MAN deţine cea mai mare varietate de vehicule HydroDrive de pe piaţă, cu în total şase configuraţii de osii (4×4H, 6×4H-2, 6×6H, 6×4H-4, 8×4H-6, 8×6H) şi două înălţimi constructive (normală şi medie), de la vehicule cu două osii, până la cele cu patru osii.

MAN HydroDrive oferă o soluţie eficientă pentru autovehiculele care rulează în special pe şosele, însă uneori au nevoie de un supliment de tracţiune.

MAN HydroDrive poate fi activat comod şi în timpul mersului şi în sarcină, doar acţionând un comutator rotativ. Astfel, şoferul are posibilitatea de a măiestri în siguranţă urcările, fără a fi nevoit să oprească. HydroDrive se decuplează începând de la o viteză de 30 km/h. Când viteza scade din nou sub 22 km/h, HydroDrive se cuplează automat.

Tracţiunea suplimentară prin intermediul HydroDrive este disponibilă atât la mersul înapoi, cât şi în sarcinile de tractare.

La coborârea pantelor, având sistemul HydroDrive cuplat, frâna permanentă acţionează şi pe osia frontală, stabilizând astfel întregul autovehicul. Pe de altă parte, sistemul îmbunătăţeşte în mod evident dirijabilitatea autovehiculului pe drumuri alunecoase şi astfel şi siguranţa la rulare.

Printre avantajele MAN HydroDrive amintim de operare intuitivă, un plus de circa 400 kg sarcină utilă în comparaţie cu autovehiculele cu tracţiune integrală clasică, înălţime constructivă nemodificată la autovehiculele cu HydroDrive, înălţime totală redusă, o stabilitate mai bună datorită punct de greutate coborât, cuplu maxim pe roată de 7.280 Nm, unghi de întoarecere mic și cheltuieli reduse de mentenanţă și totul, fără a consuma carburant suplimentar.

Succesul acestui tip de propulsie este dovedit prin vânzările de vehicule echipate cu HydroDrive, ce depăşesc 11.000 de unităţi.

Pe primul loc şi în cazul tracţiunii integrale clasice
În Europa, MAN este specialistul în tracţiuni integrale, cu o cotă de piaţă de peste 50 de procente. Pe lângă propulsia hidrostatică pe osia frontală MAN HydroDrive, MAN oferă la seriile constructive TGS şi TGM şi tracţiuni integrale clasice. Peste tot acolo unde se impune un maxim de tracţiune, intervin autovehiculele MAN cu tracţiune integrală permanentă sau cuplabilă.

Autovehiculele cu tracţiune integrală sunt disponibile în configuraţiile osiilor 4×4, 6×6, 8×6 şi 8×8. Din dotările suplimentare ale vehiculelor cu tracţiune integrală fac parte osiile cu reductor planetar cu gardă la sol mai mare, blocaje de diferenţial, frâne pe tamburi şi stabilizatoare.

Domenii tipice de aplicare pentru vehiculele cu tracţiune integrală sunt construcțiile, serviciile speciale (pompieri, asistență rutieră, deszăpezire). MAN oferă tracţiune integrală ca o versiune cuplabilă sau permanentă. Distribuirea puterii este preluată de transmisii de distribuţie cu raport de demultiplicare pentru şosea şi off-road.

Transmisiile de compensare transversală fac posibile turaţii diferite între axele frontale şi posterioare. În acest caz tracţiunea cuplabilă pe axa frontală corespunde tracţiunii integrale permanente cu blocant longitudinal.

Printre avantajele tracţiunii integrale cuplabile se numără operare totală a tracţiunii integrale, fără limitare de timp, dublarea numărului de trepte de viteză la tracţiunea integrală prin intermediul transmisiei de distribuţie, este foarte avantajoasă pe teren (menajarea grupului de propulsie, posibilitate de deplasare la viteze reduse).

Tracţiunea integrală cuplabilă poate fi utilizată în mod optim la vehicule, care necesită un înalt grad de tracţiune atunci când se deplasează ocazional în teren dificil (de exemplu vehicule de intervenţie ale asistenţei tehnice THW).

Pe de altă parte, tracţiunea integrală permanentă este ideală pentru acele autovehicule, care necesită frecvent o tracţiune puternică (de exemplu vehicule utilitare pentru servicii de iarnă).

În ceea ce privește avantajele tracţiunii integrale permanente amintim de tracţiune optimă şi păstrarea traseului de urmat, precum şi rulare lipsită de uzură în condiţii de aderenţă, ce variază rapid pe drumuri neamenajate, stabilitate ridicată la rulare şi siguranţă, atât pe şosele alunecoase, cât şi pe teren dificil, dublarea numărului de trepte de viteză la intervenţiile din teren cu ajutorul transmisiei de distribuţie.

De asemenea, pentru versiunea 6×6 şi 8×8 la parcurgerea formelor de teren dificil, concomitent cu introducerea primului blocant, este întotdeauna disponibilă o tracţiune foarte bună.

Din aceeași categorie...

Back to top button