ȘtiriTop News

Mai multe asociații de transport din Germania susțin vaccinarea generală obligatorie

O parte dintre asociațiile de transport din Germania susțin vaccinarea generală obligatorie, pentru a putea face față pandemiei.

Având în vedere situația sanitară actuală – apariția variantei Omicron – sunt tot mai multe voci care cer măsuri mai stricte în lupta împotriva pandemiei. Printre acestea se află și Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL), VSL și asociația de comerț HDE.

Mai multe asociații de transport din Germania susțin vaccinarea generală obligatorie

Într-un interviu acordat publicației germane trans aktuell, Prof. dr. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al BGL, a spus că vaccinarea generală trebuie să devină obligatorie, pentru a face față pandemiei. „Nu putem să stăm pe loc și să vedem cum numărul morților continuă să crească vertiginos”, a spus Prof. dr. Dirk Engelhardt.

VEZI ȘI: Peste 1.000 de camioane sancționate pentru nerespectarea vitezei și a distanței de siguranță, în Germania

Însă, nu doar BGL susține vaccinarea generală obligatorie, ci și 60 de companii cunoscute din landul Baden-Württemberg.

Inclusiv cancelarul desemnat Olaf Scholz este pentru introducerea unei astfel de măsuri. Acesta a anunțat că în decembrie va fi inițiată o procedură legislativă pentru o cerință generală de vaccinare.

Asta ar însemna că în sectorul de transport și logistică toată lumea – de la proprietar de companie la dispecer și șofer – ar trebuie să se vaccineze.

Reguli naționale uniforme

De asemenea, BGL solicită reguli naționale uniforme, cu scopul de a nu afecta activitatea de transport și logistică.

Asociația germană salută faptul că Ministerul Federal al Muncii a clarificat că mijloacele de transport – în special camionul – nu sunt considerate locuri de muncă în sensul Legii privind protecția împotriva infecțiilor. Astfel, companiile de transport și expeditorii pot găsi reglementări mai practice la rampă, în contextul în care implementarea noilor reguli 3G la locul de muncă au provocat un efort considerabil și o mare incertitudine.

BGL critică faptul că unii expeditori au exagerat cu implementarea noilor reguli 3G – fapt resimțit atât de șoferi, cât și de lanțurile de aprovizionare, care s-au desincronizat și mai mult.

Prin urmare, AMÖ, BIEK, BGL, BWVL, DSLV și Forumul German pentru Transport au solicitat ministrului federal al transporturilor o corectare a acestei situații, explicând că „dacă s-ar implementa regulile 3G, nu numai companiile din sectorul de transport, curierat și logistică, ci și clienții acestora din industrie și comerț s-ar confrunta cu limite, dacă ar înregistra personal din afara companiei în propriile sedii, care, în conformitate cu regulile 3G, trebuie verificat și, dacă este necesar, retestat”.

Potrivit BGL, nici măcar clarificarea ulterioară a regulilor 3G pentru sectorul de logistică nu rezolvă problemele. Șoferii trebuie să dețină un Certificat Verde atunci când intră în sediul unei companii – iar angajatorul trebuie să se asigure că Certificatul Verde există, conform ministrului federal al sănătății.

Cu toate acestea, companiile se pot abate de la această regulă dacă contactul cu alte persoane la rampă este exclus și, de exemplu, reglementat prin planuri de igienă. Aceasta este o ușurare, admite Engelhardt. „Dar la un moment dat șoferul trebuie să iasă și să alimenteze sau să predea actele”, spune purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al BGL, pentru că șoferii nu pot avea toate actele pregătite în zona de încărcare.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button