Mai multe camioane cu probleme tehnice descoperite în cadrul unui control în Germania

Mai multe camioane cu probleme tehnice descoperite la un control în Germania

Probleme tehnice majore descoperite la vehicule comerciale de marfă și persoane în cadrul unei acțiuni comune de control în Germania.

Pe 18 februarie 2019, un total of 42 ofițeri de poliție din Oldenburg și patru agenți ai BAG au efectuat cu control comun al vehiculelor comerciale de transport marfă și persoane.

În cadrul acțiunii comune de control, efectuată într-o parcare de la intersecția Lohne/Dinklage de pe A1, au fost verificate un total de 58 de vehicule comerciale, majoritare camioane articulate, constatându-se că multe dintre acestea circulau cu probleme tehnice serioase.

Zece vehicule comerciale care prezentau probleme tehnice majore au fost oprite din circulație, șoferilor acestora nefiindu-le permis să continue călătoria.

Spre exemplu, controlul tehnic efectuat asupra unui camion turcesc care se îndrepta din portul Travemünde spre Izmir (Turcia) a arătat că patru din cele șase discuri de frână erau rupte și, în plus, niciuna din frânele de parcare nu funcționau.

Deoarece reprezenta un pericol pentru pentru ceilalți utilizatori ai drumului, remorca a fost dusă la o stație de testare din apropiere, unde a fost supusă unui control amănunțit, care a confirmat că aceasta este nesigură. Astfel, șoferului i-a fost interzisă călătoria, iar proprietarul remorcii a fost amendat.

De asemenea, agenții au controlat un camion înmatriculat în România cu semiremorcă înmatriculată în Turcia, care transporta componente auto de la Köln la Bremen.

În timpul inspecției s-a constatat că remorca avea cinci perne de aer sparte, lucru care afecta comportamentul rutier al acestea. Un expert în domeniul ingineriei auto a decis că remorca era nesigură. Și acestuia i s-a interzis călătoria. Pe lângă amenda de 1.100 de euro, compania de transport a trebuit să plătească și costurile de reparație a remorcii.

Puțin mai târziu, a fost oprit un camion german încărcat cu porci care se îndrepta spre Garrel. Pe parcursul inspecției s-a constatat că avea o depășire de tonaj de 4.5 tone față de greutatea maximă autorizată de 40 de tone, respectiv îi lipsea licența pentru transportul de marfă comercial. Astfel, pentru cele 44.5 tone șoferul a primit o amendă de 700 de euro.

VEZI ȘI: Sistemul de frânare, cea mai des întâlnită problemă tehnică la camioane în Germania

Tot cu supratonaj a fost prins și un alt șofer de camion german care transporta nisip de la Steinfeld la Holdorf. Acesta avea o depășire de 6 tone. Acesta a putut continua drumul doar după ce a transbordat o parte excesului de greutate. De asemenea, acesta a fost amendat pentru depășirea tonajului.

Șoferul de 59 de ani al unui camion cu remorcă ce transporta copacii de la Detmold la Bad Zwischenahn pentru o companie horticolă a fost prins și el cu 1.100 Kg încărcate în plus. Acesta a fost sancționat pentru depășire de greutate, iar o parte din încărcătură a  trebuit mutată într-un alt camion.

Într-un alt caz notabil, un transportator german utiliza o remorca care avea plăcuțe de înmatriculare greșite. De fapt, aceasta nu era înmatriculată. În acest caz, agenții de control au întocmit un dosar penal împotriva șoferului de 26 de ani și a proprietarului companiei. Utilizarea ulterioară a remorcii a fost interzisă până la înregistrarea corespunzătoare.

Tot în cadrul controlului pe A1, un camion grecesc a fost descoperit cu un disc de frână rupt pe semiremorcă. Examinarea ulterioară de către un expert a arătat că trei din cele șase discuri de frână de pe semiremorcă erau fisurate și frâna de parcare nu funcționa. De asemenea, autotractorul prezenta defecte tehnice majore la sistemul de frânare.

Din cauza lipsei siguranței rutiere a întregului ansamblu, șoferului i s-a intrezis să mai continue călătoria. Compania a trebuit să plătească o amendă de 1.500 de euro.

 

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.