Mai multe persoane din conducerea Kurt Beier Transport A/S riscă până la 6 ani de închisoare

Mai multe persoane din conducerea Kurt Beier Transport A/S riscă până la 6 ani de închisoare
Procurorul din dosarul șoferilor filipinezi de la Kurt Beier Transport A/S cere pedepse cu închisoarea pentru mai multe persoane din conducerea companiei, respectiv confiscarea profitului din exploatarea șoferilor.

Cazul a ajuns în atenția autorităților daneze în octombrie 2018, când sindicatul danez Fagbladet 3F, alături de alte sindicate ale lucrătorilor din transport, au scos la iveală condițiile precare de muncă a 22 de șoferi filipinezi și patru srilankezi din cadrul garajului Kurt Beier Transport din Padborg, angajați la compania daneză prin intermediul subsidiarei HBT International Transport din Polonia.

Mai multe persoane din conducerea Kurt Beier Transport A/S riscă până la 6 ani de închisoare

Filipinezii și srilankezii erau cazați în containere și remunerați cu 8.000 de coroane pe lună (aprox. 1.000 de euro/lună), pentru a presta muncă în Danemarca și Germania, în condițiile în care un șofer danez primea pentru aceeași muncă între 26.000 și 32.000 de coroane (între 3.484 și 4.289 de euro).

În urma celor constatate în cadrul anchetei, pe numele companiei Kurt Beier Transport A/S și a persoanelor din conducerea acesteia au fost deschise dosare de urmărire penală, pentru acte cu un caracter deosebit de grav. În acest caz, procurorul cere închisoare pentru cei vinovați și confiscarea profiturilor din exploatarea șoferilor.

După dezvăluirile făcute de sindicatul danez și apariția în presă a acestui subiect, unii clienți ai Kurt Beier Transport au renunțat la contractul de transport cu aceasta.

VEZI ȘI: Austria a introdus carantina obligatorie de 14 zile pentru români. Șoferii de camion sunt exceptați

Cel mai recent caz este al Danish Crown, unul din cei mai mari exportatori de carne de porc din lume și unul dintre cei mai mari crescători de porci din Europa, care va renunța la colaborarea cu Kurt Beier Transport A/S prin intermediul subcontractorului său N&K Spedition.

Reprezentanții Fagbladet 3F spun că dacă va fi votat în plenul Parlamentului European, Pachetul de Mobilitate va reduce pirateria în transportul rutier de mărfuri, respectiv va face transportul rutier mai scump și mai dificil pentru companii precum Kurt Beier Transport, care abuzează de șoferi, angajându-i prin intermediul companiilor de tip “letterbox” înregistrate în Polonia, România, Slovacia sau alte state din Europa de Est.

Follow #infotrucker