In Focus

Majoritatea șoferilor olandezi de camion încalcă prevederile legate de timpii de condus și odihnă

Presiune mare din partea angajatorului, lipsa locurilor de parcare și timpi mari de așteptare la încălcare sunt principalele motive pentru care majoritatea șoferilor olandezi de camion încalcă prevederile legate de timpii de condus și odihnă.

Peste jumătate dintre șoferii olandezi de camion încalcă frecvent prevederile legislative referitoare la timpii de condus și odihnă, conform unui studiul efectuat de reporterii emisiunii TV „De Monitor“ și sindicatul șoferilor CNV pe aproximativ 1.800 de șoferi.

Majoritatea șoferilor olandezi de camion încalcă prevederile legate de timpii de condus și odihnă

Conform acestui sondaj, în cele mai multe dintre cazuri acest lucru s-a petrecut involuntar. Printre motivele principale ale încălcărilor acestor preveri șoferii au menționat ca planificarea proastă a transportului, timpi mari de așteptare la încărcare la clienți și o presiune foarte mare din partea angajatorului.

Lipsa locurilor de parcare a fost motivul pentru care o treime dintre șoferi a spus că nu a putut respecta pauzele de condus și odihnă, iar situația actuală cu pandemia de coronavirus a complicat și mai mult lucrurile pentru că există mult prea puține locuri de parcare unde există toalete, dușuri și posibilitatea de a mânca ceva.

Majoritatea șoferilor olandezi de camion spun că dacă nu ai oprit într-o parcare până la ora 17:00 va trebui să conduci kilometri buni până când găsești un alt loc.

Pentru sindicatul șoferilor CNV una dintre cauze este și presiunea reducerii costului din cauza concurenței în transportul rutier de mărfuri. Astfel, companiile nu își mai pot permite să aloce timp extra pentru curse și încearcă să prindă cât mai multe comenzi pe care să le livreze în cel mai scurt timp posibil.

VEZI ȘI: Austria a crescut taxa de drum pentru vehiculele comerciale în 2021

Totuși, reprezentanții CNV atrag atenția că aceste practici pun în pericol șoferul, marfa transportată și ceilalți participanți la trafic.

Tocmai de aceea, reprezentanții CNV spun că trebuie înăsprite controalele în rândul șoferilor. Acest lucru este însă o problemă pentru că în Olanda există doar 20 de controlori autorizați pentru a face asta. În plus, CNV vrea să propună un plan tarifar unitar prin care clienții care își doresc ca marfă să ajungă într-un anumit interval de timp să plătească în plus pe kilometru.

De asemenea, CNV va organiza o serie de seminarii prin care le va prezenta șoferilor modalitățile prin care pot respecta prevederile referitoare la pauzele de condus și odihnă și mai ales cum să rezolve aceste situații în raport cu angajatorul lor care le poate cere așa ceva.

CNV a demarat un proiect în parteneriat cu autoritățile naționale pentru dezvoltarea locurilor de parcare pentru camioane care va fi implementat începând cu cel de-al doilea trimestru din 2021 și se va întinde pe o durată de cel puțin 10 ani.

Din aceeași categorie...

Back to top button