MAN a lansat o axă față cu sarcină de 10 tone, pentru camioane cu macara pe șasiu

MAN a lansat o axă față cu sarcină de 10 tone, pentru camioane cu macara pe șasiu
Pentru a face față celor mai intense solicitări în sectorul de construcții, MAN a lansat o axă față cu sarcină de 10 tone, pentru camioane cu macara pe șasiu și basculante.

Cererea pentru camioane cu macara pe șasiu cu sarcină mare este în creștere, deoarece acestea pot fi utilizate într-o multitudine de operațiuni pentru care în trecut era utilizată o macara clasică.

MAN a lansat o axă față cu sarcină de 10 tone, pentru camioane cu macara pe șasiu

Avantajul este că un camion cu macara pe șasiu este mai compact și poate fi mutat rapid între locațiile unde este nevoie de acesta. În plus, se montează și se demontează mult mai ușor.

De acum, MAN echipează modelele din gamele TGS și TGX, cu trei și patru axe, cu soluții adaptate pentru construcții, iar pentru o eficiență și mai mare oferă acum și o axă față cu sarcina de 10 tone, pe lângă cea de 9 tone.

Acest lucru mărește sarcina de încărcare pentru suprastructura macaralei și crește spațiul de lucru pentru macaralele cu braț lung. În acest fel crește gama de macarale care poate fi montată, dar și sarcina la care lucrează acestea.

O macara, precum Palfinger PK 28.002 TEC5, vine cu o capacitate de ridicare de 10 tone. Montată și extinsă la maximum, macaraua poate ajunge la o înălțime de aproximativ 29 de metri. În aceste condiții mai poate ridica până la 650 de kilograme, adică echivalentul a 13 saci de ciment.

MAN a lansat o axă față cu sarcină de 10 tone, pentru camioane cu macara pe șasiu

O macara comparabilă montată pe un model MAN TGX cu axa față de 9 tone (standard) ar putea ajunge la o înălțime maximă de 25 de metri, ceea ce înseamnă etajul 9 al unui bloc, față de etajul 10, cât este posibil cu noua axă. În plus, extinsă la maximum macaraua poate ridica doar 8 saci și jumătate de ciment, adică 420 de kilograme.

Exemple de utilizare în construcții și alte domenii
De exemplu, atunci când cadrul pentru structura acoperișului urmează să fie livrat și instalat pe un șantier, se folosesc macarale cu sarcină de încărcare mare.

De cele mai multe ori, o alee îngustă și un spațiu de instalare mic împiedică poziționarea optimă a vehiculului, iar capacitatea de încărcare utilizabilă și întinderea macaralei sunt limitate, mai ales atunci când se lucrează în partea din față, peste cabina vehiculului.

VEZI ȘI: Brexit: Traficul scăzut de camioane, ar putea fi liniștea de dinaintea furtunii

Un ax față cu o capacitate de încărcare de 10 tone, permite utilizarea unor macarale cu o sarcină și rază de acțiune mai mari, ceea ce în cazul ridicării unui acoperiș este extrem de important. O axă față cu sarcină mare de încărcare este foarte importantă și pentru alte segmente industriale. Pe vehiculele de deszăpezire se poate monta un plug mai mare sau o suflantă de zăpadă mult mai puternică.

De asemenea, o basculantă pe un model MAN TGS cu patru axe, folosită pentru transportul de materiale de construcții sau de resurse minerale în mine, are o capacitate de încărcare mult mai mare dacă este echipată cu noul ax față.

În unele țări, precum Olanda, se calculează sarcina maximă a vehiculului cumulând suma sarcinilor pe fiecare axă. Astfel, o basculantă cu patru axe cu două axe față de 10 tone are o sarcină utilă suplimentară de două tone, ceea ce reprezintă clar un avantaj, atunci când vine vorba de volumele transportate.

Șasiuri adaptate pentru fiecare industrie
Noua axă frontală cu sarcina de 10 tone și arcuri foi este disponibilă în variantele de șasiu 6×4 și 8×4 pentru modelele din gama MAN TGS și MAN TGX pentru toate versiunile de cabină. Varietatea de opțiuni este disponibilă pentru versiunile de șasiu cu înălțime normală și medie.

MAN optimizează șasiurile pentru a le adapta nevoilor individuale ale fiecărui client. Astfel, în funcție de cerințele clienților și cerințele tehnice ale producătorului macaralei, se poate monta un cadrul suplimentar cu o grosime de 9,5 milimetri și se mai pot face inserții suplimentare cu plăci metalice în cadru pentru a crește rigiditatea și capacitatea de încărcare.

Montarea suporturilor laterale pentru o funcționare sigură a macaralei ocupă spațiu pe cadru. Dacă este necesar, sistemul de evacuare, rezervoarele de combustibil și AdBlue, rezervoarele de aer comprimat sau cutiile pentru baterii pot fi montate în altă parte încă din fabrică.

MAN a lansat o axă față cu sarcină de 10 tone, pentru camioane cu macara pe șasiu

În cadrul departamentului MAN Individual se pot face o serie de alte conversii și ajustări pentru ca vehiculul să corespundă în final tuturor nevoilor utilizatorului final.

În plus, clientul are o singură persoană de contact în cadrul MAN, fără a fi nevoit să discute și cu producătorul macaralei sau carosier, iar în final primește un vehicul certificat MAN cu o garanție completă.

Follow #infotrucker