MAN a prezentat la IAA 2016 camionul electric cu sarcina de 18 tone

MAN a prezentat la IAA 2016 camionul electric cu sarcina de 18 tone

De ceva timp, mai exact din 2009, bavarezii de la MAN au început în modul intensiv studiul vehiculelor ecologice pentru mediul urban.

Primele vizate şi totodată cele care se potrivesc cel mai bine unei astfel de transformări sunt cele destinate distribuţiei locale şi de salubritate. În afara propulsiei nonconformiste, vehiculele propuse veneau împreună cu o abordare diferită referitoare la modul de evitare a traficului aglomerat şi cu noi concepte de mobilitate şi de utilizare a spaţiului.

Prototipul Metropolis datează din 2012, fiind un camion complet electric pentru colectarea gunoiului. Prin adoptarea unui generator diesel, autonomia zilnică ajunge la 150 km/h. De atunci numeroase teste de exploatare au contribuit la strângerea de informaţii pentru proiectele următoare. Companiile care l-au testat au concluzionat că economia de motorină obţinută faţă de un camion obişnuit se situează undeva la 80 de procente.

MAN a prezentat la IAA 2016 camionul electric cu sarcina de 18 tone

La IAA de anul acesta, MAN Truck & Bus a prezentat o evoluţie a lui Metropolis. De această dată, a fost vorba despre un cap tractor cu propulsie electrică bazat pe TGS 4X2 BLS-TS cu sarcina de 18 tone. El este destinat pentru aprovizionarea magazinelor pe timp de noapte. Semiremorca sa cu o singură axă directoare, se dovedeşte a fi perfectă pentru operaţiunile din zonele foarte aglomerate, când manevrabilitatea contează mult. Combinaţia se remarcă prin volumul util mare şi masa prorie scăzută.

Motorul electric al conceptului MAN City Truck produce 250 kW şi 2700 Nm şi antrenează puntea din spate prin intermediul unui cardan. Echipamentele auxiliare precum servodirecţia, compresorul de aer şi sistemul de climatizare sunt puse în funcţiune prin intermediul unui sistem centralizat de management al energiei, pentru ca ansamblul să fie cât mai eficient. Energia chinetică din timpul frânărilor  este convertită în energie electrică care reîncarcă bateriile. Un monitor color informează şoferul despre parametrii sistemului electric precum starea de încărcare a bateriei.

VEZI ȘI: Volvo Trucks la IAA 2016. Totul la superlativ!

Energia electrică este păstrată în trei (opţional patru) pachete de baterii electrice litiu-ion de 35.3 kWh, fiecare. Ele sunt aranjate sub cabină deasupra punţii din faţă, acolo unde ar fi trebuit să se afle motorul diesel. Aşezarea respectivă lasă liberă puntea din spate pentru sarcina ce trebuie transportată. Una peste alta, masa proprie a vehiculului este similară celei de dinaintea conversiei.

În funcţie de utilizare bateria asigură o autonomie între 50 şi 150 km. În mod normal bateriile se încarcă peste noapte, dar se pot încărca rapid şi în anumite staţii redresoare de pe traseu în timpul pauzelor ori când se excută operaţiuni de încărcare/descărcare. Urmarea acestor teste va fi producţia de serie stabilită pentru anul 2021.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker