MAN a terminat hala în care va fi produs noul motor diesel de 13 litri

MAN a terminat lucrările de construcție la noua hală a fabricii din Nuremberg, în care va fi produs noul motor diesel de 13 litri al grupului TRATON.
Noua hală de 23.000 mp a fost construită în 15 luni și este rezultatul unei investiții de aproximativ 170 de milioane de euro. În ea vor lucra peste 160 de angajați cu înaltă calificare. Ei vor produce în trei schimburi noul motor diesel de 13 litri al TRATON, care va fi utilizat în viitor de toate mărcile grupului.
În următorii câțiva ani, motorul va fi instalat și pe camioanele MAN. Acestea se bazează deocamdată pe o versiune îmbunătățită a motorului MAN D26, de 12,4 litri. Motorul diesel CBE (Common Base Engine) va fi ultimul motor complet nou cu combustie internă dezvoltat de grupul TRATON, care mai include mărcile Scania, Navistar (America de Nord) și Volkswagen Truck & Bus (America de Sud).
”MAN Truck & Bus urmărește o strategie clară spre emisii zero. Până în 2030, estimăm că 50% dintre vehiculele noi livrate clienților vor fi electrice. În unele piețe din afara Europei și pentru unele aplicații, precum cele off-road, motoarele diesel vor continua să joace un rol important în timpul acestei tranziții”, a declarat Alexander Vlaskamp, prelședintele Consiliului Executiv al MAN Truck & Bus.
VEZI ȘI: MAN TGX 2024 va intra în producție în luna mai
Începând din 2024, noul motor diesel de 13 litri va fi produs la Nuremberg și pentru cerințele MAN, aproximativ în același timp cu începerea producției de serie a camionului electric MAN pentru distanțe lungi. Sistemele electrice de propulsie vor fi de asemenea produse la fabrica din Nuremberg.
Noul motor diesel, dezvoltat în strânsă cooperare de mărcile din Grupul TRATON, va face o legătură între motoarele cu combustie internă și propulsia electrică a viitorului. Propulsorul, folosit deja de Scania în gama Super, promite un consum semnificativ mai redus decât al motorului actual.