
MAN este primul producător de camioane care publică un set complet de date open source de la senzorii de conducere autonomă.
Acest set de date open source oferit de MAN cuprinde 747 de scenarii, fiind disponibil gratuit pentru universități, cercetători și dezvoltatori software.
Schimbul deschis de astfel de seturi de date disponibile și gratuite între diferiți actori – producători, universități și dezvoltatori de software – care lucrează independent la conducerea automată accelerează dezvoltarea și promovează standardizarea formatelor de date.
Acest lucru permite, de asemenea, compararea standardizată a rezultatelor și metodelor, cum ar fi o referință pentru cercetarea științifică, și simplifică colaborarea cu partenerii externi de dezvoltare.

MAN TruckScenes completează această lacună, oferind o resursă valoroasă pentru dezvoltarea camioanelor autonome, un domeniu cu provocări unice, precum ar fi dimensiunea vehiculelor, dinamica lor de condus și obstrucțiile cauzate de remorci.
Ce date include MAN TruckScenes?
Setul de date publicat de MAN cartografiază în principal operațiunile de conducere pe autostrăzile germane și rutele asociate, precum și operațiunile de conducere în terminale. Aceasta acoperă cererea pentru așa-numitul transport hub-to-hub între centrele logistice, pe care MAN se concentrează ca aplicație pentru conducerea autonomă.
Pachetul de senzori constă în date de la 4 camere, 6 LIDAR, 6 radare, 2 unități de măsurare inerțială (IMU) și un sistem GNSS de înaltă precizie. MAN TruckScenes este primul set de date care include date radar 4D cu acoperire de 360°, fiind cel mai mare set de date radar cu o cutie de delimitare 3D adnotată.
La crearea celor 747 de scene incluse, s-a acordat atenție și conducerii în diferite condiții meteorologice (zi/noapte, ploaie, ceață și zăpadă).
Scenele conținute sunt împărțite în seturi de date de instruire, testare și validare. Scenele conțin datele senzorilor și ale vehiculului pentru o secvență de conducere, precum și adnotările corespunzătoare. Adnotările servesc la descrierea situației de conducere și la înregistrarea condițiilor de mediu, precum și a marcajelor pentru obiectele din jurul vehiculului.
Această abordare detaliată permite dezvoltatorilor să testeze și să îmbunătățească tehnologiile de recunoaștere a mediului și algoritmii de învățare automată.
Pe drumul către camioane autonome
MAN promovează conducerea autonomă prin diverse proiecte de cercetare și dezvoltare.
Din 2018 până în 2020, producătorul bavarez a dezvoltat și testat un camion fără șofer pentru manipularea containerelor în Portul Hamburg, în cadrul unui proiect comun de cercetare și dezvoltare cu Hamburger Hafen und Logistik AG.
Din 2019 până în 2023, proiectul ANITA cu partenerii Deutsche Bahn, Universitatea Fresenius de Științe Aplicate și Götting KG s-a concentrat pe integrarea digitală completă a unui camion autonom în procesul logistic de manipulare a containerelor de la șosea la calea ferată.
VEZI ȘI: În viitor, șoferii de camion nu vor mai face curse lungi
Începând din 2022, MAN colaborează cu unsprezece parteneri în cadrul proiectului de finanțare ATLAS-L4 pentru a dezvolta un camion autonom destinat transportului pe autostradă între centre logistice. Proiectul vizează în special legea privind conducerea autonomă adoptată în Germania în 2021, care permite deja conducerea fără șofer pe anumite rute și cu supraveghere tehnică.
Prototipurile vor fi testate pe autostrăzi în 2025, iar producția de serie este programată pentru sfârșitul deceniului.
Prin TruckScenes, cercetătorii și dezvoltatorii pot aborda provocările unice ale camioanelor autonome, contribuind la:
- Reducerea emisiilor de carbon – Transport autonom mai eficient și sustenabil;
- Optimizarea logisticii – Îmbunătățirea fluxurilor de transport între hub-uri;
- Creșterea siguranței – Algoritmi mai preciși pentru recunoașterea mediului.
Astfel, MAN își asumă un rol de lider în revoluționarea logisticii prin tehnologie, oferind o bază solidă pentru viitorul transportului autonom. Această inițiativă reprezintă nu doar un pas înainte pentru companie, ci și un impuls pentru întreaga industrie.