MAN eTGE intră în producția de serie începând cu iulie 2018

MAN eTGE intră în producția de serie începând cu iulie 2018

Bavarezii de la MAN au anunțat că versiunea electrică a van-ului lor, MAN eTGE, va fi produs în serie începând cu iulie 2018.

Prin lansarea în producție a lui MAN eTGE, producătorul de vehicule comerciale din Munchen face un pas important în oferirea de soluții sustenabile de transport cu emisii zero în zonele urbane.

Creșterea calității vieții locuitorilor, respectiv îmbinarea climatului sănătos cu transportul mărfurilor în zonele urbane devine o provocare tot mai mare pentru orașele viitorului.

Această problemă implică dezvoltarea de idei de reducere a traficului și relocarea acestuia în afara orașului, noi abordări privind utilizarea spațiilor de pământ, plus noi concepte de transport și propulsie.

De mai bine de 10 ani, MAN dezvoltă astfel de concepte inovatoare dedicate transportului sau altor tipuri de activități în mediul urban, cel mai nou produs fiind MAN eTGE.

Aproximativ 70% din vehiculele utilitare ușoare folosite în zonele urbane parcurg în medie mai puțin de 100 de kilometri pe zi.

Grație propulsiei sale electrice, a autonomiei de până la 160 km și a unei sarcini utile cuprinsă între 950 și 1.700 kg, MAN eTGE este pregătit să satisfacă pe viitor cererea segmentului de distribuție urbană.

Mai devreme sau mai târziu, ca și în cazul telefoanelor mobile, va fi absolut normal ca utilizatorii să “pună la încărcat”, de obicei peste noapte – vehiculele cu propulsie 100% electrică, pentru ca acestea să poată fi utilizate următoarea zi.

În ceea ce privește MAN eTGE, acesta poate fi încărcat complet după cinci ore și jumătate cu ajutorul unui wallbox, respectiv 9 ore în cazul unei încărcări la o sursă de curent alternativ de 220 V.

VEZI ȘI: Peste 90% dintre șoferii profesioniști au trebuit cel puțin o dată să-și descarce singuri camionul

Conform MAN, pachetul de baterii de 36 kWh pierde aproximativ 15% din capacitatea de încărcare după 10 ani sau 2.000 de cicluri de încărcare. Dar, nu intrați în panică, deoarece modulele de baterii de 6 sau 12 celule, pot fi înlocuite separat.

În ceea ce privește propulsia, MAN a optat pentru un motor sincron excitat, cu o putere maximă de 100 kW care dezvoltă un cuplu de 290 Nm disponibil imediat. Performanțele motorului în combinație cu viteza maximă de 90 km/h, au ca rezultat direct un consum de energie de aproximativ 20 kWh la 100 de kilometri.

MAN eTGE vine în standard cu o gamă completă de sisteme, care include printre altele sistem de navigație, parbriz încălzit și alte caracteristici care cresc disponibilitatea și siguranța în exploatare. Bineînțeles, la fel ca în cazul tuturor modelelor MAN TGE, asistența la frânarea de urgență (EBA) continuă să fie disponibilă ca standard.

În primă fază, van-ul electric a lui MAN va putea fi comandat doar în versiune cu ampatament standard și acoperiș înalt. MAN eTGE este destinat, în primul rând, clienților de flote, fiind disponibil cu un pachet de servicii personalizat, adaptat nevoilor lor.

Deși are un preț de aproximativ 69.500 de euro (în Germania), MAN eTGE a fost deja comandat de mai mulți clienți.

Primele unități electrice a celui mai mic model MAN vor putea fi văzute în zonele urbane din Germania, Austria, Belgia, Franța, Norvegia și Olanda.

MAN eTGE are o concurență puternică pe piață, principalii săi competitori fiind eSprinter, Daily Electric, e-Crafter și Master ZE.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.