Noul camion electric MAN eTGX a obținut primul loc într-un test comparativ de camioane electrice realizat în Germania.
Camioanele electrice sunt acum disponibile la aproape toți producătorii importanți din Europa. Publicația germană Trucker a realizat primul test comparativ din lume cu șase camioane electrice: Scania 45 R, Volvo FH Electric Aero, IVECO S-eWay, Designwerk HC 900 E, Mercedes-Benz eActros 600 și MAN eTGX.
Dintre cele șase camioane electrice testate, noul camion electric MAN eTGX a obținut primul loc.
După mai multe zile de testare intensă, echipa internațională de jurnaliști a acordat noului camion electric MAN eTGX punctajul maxim (568 puncte). Aceștia l-au considerat ca fiind „un pachet general bun”.
Jurnaliștii au fost impresionați de greutatea redusă fără încărcătură, de rularea lină pe drum și de conceptul simplu de operare.
Acest test comparativ dovedește încă o dată că MAN a dezvoltat și a lansat un produs remarcabil cu versiunea electrică a lui MAN TGX, a declarat Friedrich Baumann, membru al Comitetului executiv al MAN Truck & Bus SE și responsabil pentru vânzări și soluții pentru clienți.
Modelul testat a fost un cap tractor electric cu înălțime de cuplare de 950 mm. Acestă caracteristică a permis tractarea unei semiremorci de volum, cu înălțime interioară de 3 metri.
Camionul a fost configurat cu un motor de 330 kW, transmisie automată cu patru trepte și șase pachete de baterii NMC de 534 kWh.
Peste un milion de variante de configurare
În plus față de caracteristicile menționate în test, modelele MAN eTGX și MAN eTGS au un punctaj mare datorită bateriilor modulare. Se pot alege între trei și șase pachete de baterii. Astfel, clienții pot selecta configurația ideală pentru autonomie, sarcina utilă și timpul de încărcare în funcție de nevoi.
VEZI ȘI: Craiss își extinde flota cu 12 camioane electrice Mercedes-Benz
Camioanele electrice MAN sunt potrivite atât pentru livrări în orașe și supermarketuri, cât și pentru livrări regionale și transport pe distanțe lungi.
De asemenea, acestea oferă mare flexibilitate de carosare. Noile șasiuri pot fi configurate cu diferite ampatamente, cabine, puteri și opțiuni de încărcare. Astfel, există peste un milion de variante de configurare.