Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
GreenZoneTop News

MAN eTGX parcurge zilnic o rută de 360 km pentru BMW, fără încărcare intermediară

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

MAN eTGX confirmă eficiența transportului electric pe distanțe lungi, parcurgând 360 km fără încărcare intermediară și cu un consum de 75 kWh/100 km.

Pe ruta logistică dintre uzinele BMW din Leipzig și Regensburg circulă zilnic 25 de curse dus-întors operate de Elflein, iar până de curând, toate erau realizate cu camioane diesel sau pe bază de bio-LNG.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Astăzi, însă, electrificarea logisticii auto începe să prindă contur nu doar în statistici și planuri de viitor, ci și în kilometri concreți parcurși. Testul efectuat cu un MAN eTGX pe această rută de 360 km pe sens – fără încărcare intermediară – este dovada clară că mobilitatea grea electrică este pregătită pentru uz cotidian.

Consumul de doar 75 kWh la 100 km, obținut în condiții reale de transport între fabricile BMW, validează nu doar eficiența energetică a camionului, ci și capacitatea sa de a răspunde cerințelor exigente din lanțul de producție auto.

Într-un mediu în care livrările just-in-time și just-in-sequence sunt norma, iar fiecare minut de întârziere contează, MAN eTGX a demonstrat că nu doar autonomia, ci și fiabilitatea sunt acum în terenul camioanelor electrice.

Cifrele spun totul

50 de curse zilnice echivalează cu o reducere anuală de până la 3.000 de tone CO2, dacă întreaga rută Regensburg–Leipzig ar fi electrificată. Este o economie semnificativă, care face diferența într-un domeniu în care presiunea de a reduce amprenta de carbon este din ce în ce mai puternică – nu doar din partea autorităților, ci și din partea clienților finali.

În plus, Elflein și MAN demonstrează că tranziția la electric nu presupune compromisuri logistice.

Dimpotrivă, cu un semiremorcă de doar 950 mm înălțime de cuplare și o înălțime utilă de până la 3 metri, MAN eTGX în versiune lowliner este adaptat perfect cerințelor industriei auto.

MAN eTGX parcurge zilnic o rută de 360 km pentru BMW, fără încărcare intermediară

Gama modulară de baterii și opțiunile de încărcare, inclusiv compatibilitatea cu sistemul MCS de până la 1 MW, oferă o flexibilitate remarcabilă, inclusiv pentru scenarii în care pauzele de condus devin și pauze de încărcare rapidă.

BMW pariază pe electrificare fără rezerve

BMW nu testează la întâmplare, iar implicarea sa într-un proiect-pilot de acest tip arată că strategia de reducere a emisiilor în logistică este una aplicată și bine structurată.

Faptul că un camion electric poate parcurge fără probleme un traseu de peste 700 km dus-întors confirmă nu doar viabilitatea tehnică a soluției, ci și că electrificarea transportului este deja parte activă din strategia logistică a viitorului.

Elflein accelerează spre o flotă complet electrică

Integrarea în flota Elflein a unui eTGX nu este doar o bifă de sustenabilitate. Este un mesaj strategic: logistica electrică este aici și este funcțională. Suportul oferit de MAN prin eMobility Consulting, infrastructura de încărcare proprie și utilizarea serviciului MAN Charge & Go arată că ecosistemul de electromobilitate poate fi implementat complet – de la analiză de traseu și finanțare, până la operare și întreținere.

MAN eTGX parcurge zilnic o rută de 360 km pentru BMW, fără încărcare intermediară

Elflein, care operează deja 11 camioane electrice în flota sa, nu se oprește aici. Viitorul său este electric, nu pentru că este la modă, ci pentru că sustenabilitatea devine normă. În acest context, MAN eTGX se afirmă nu doar ca o alternativă, ci ca o soluție completă pentru transportul greu fără emisii. Iar faptul că produce aceste modele low-liner în serie arată că, cel puțin în sectorul auto, barierele tehnologice au fost depășite.

Electrificarea nu mai e o opțiune – e un avantaj strategic

Dacă până acum electrificarea în transportul greu era văzută ca o provocare tehnologică, acum este, mai degrabă, o decizie de strategie. Cei care o iau din timp, cum este cazul BMW și Elflein, vor avea un avantaj competitiv evident în anii ce urmează.

Din aceeași categorie...

Back to top button