Cu un MAN eTGX de la Cercul Polar la München, folosind exclusiv infrastructura publică de încărcare

Un cap tractor 100% electric MAN eTGX a pornit într-un test din nordul Suediei până în inima Bavariei, traversând Danemarca și folosind exclusiv infrastructura publică de încărcare.
MAN duce mobilitatea electrică la următorul nivel. Un cap tractor 100% electric MAN eTGX a pornit într-un tur demonstrativ de 3.000 de kilometri, dincolo de Cercul Polar până la München, exclusiv cu ajutorul infrastructurii publice de încărcare.
Este prima dată când un camion electric de serie pentru transport pe distanțe lungi parcurge o rută trans-europeană într-un astfel de scenariu, fără stații proprii sau sprijin logistic suplimentar.
Obiectivul testului este să demonstreze că transportul internațional cu camioane electrice nu mai e un exercițiu teoretic, ci o opțiune viabilă și scalabilă chiar în condiții reale de iarnă.
Autonomie testată în condiții de iarnă, fără infrastructură dedicată
Testul, denumit Arctic KickOff Tour, are loc în perioada 20–26 martie și este structurat în șapte etape care leagă nordul înghețat al Suediei de capitala Bavariei. Capul tractor 100% electric parcurge zilnic între 400 și 600 km, în funcție de relief, trafic și disponibilitatea punctelor de încărcare.
Pe traseu, eTGX se va opri în orașe-cheie precum Stockholm, Malmö, Copenhaga, Hamburg și Schweinfurt, iar o oprire mai lungă este planificată la sediul MAN din Copenhaga pentru o întâlnire cu echipa de vânzări și service.
Fiecare etapă este realizată fără acces la puncte de încărcare proprii sau private, ci doar prin utilizarea infrastructurii publice de încărcare din Suedia, Danemarca și Germania. Încărcările sunt gestionate simplu prin cardul MAN Charge&Go, care oferă acces la mai mulți furnizori de infrastructură și consolidează toate tranzacțiile într-o singură platformă.
Un camion electric care promite performanțe reale în transportul comercial
Noul cap tractor 100% electric MAN eTGX, prezentat în premieră în 2023, este dezvoltat special pentru aplicații de transport pe distanțe lungi și oferă până la 500 km autonomie reală cu o singură încărcare. Clienții pot alege între patru, cinci sau șase pachete de baterii, cu puteri disponibile de 449 sau 544 CP.
Flexibilitatea configurațiilor este uriașă: peste 1 milion de variante posibile, adaptabile pentru orice aplicație de transport – de la automotive, până la livrări generale.
Versiunea testată în cadrul Arctic KickOff este echipată cu maximum de baterii și un ampatament scurt de doar 3,75 metri, păstrând în același timp o capacitate mare de încărcare utilă. Astfel, camionul este ideal și pentru logistică auto, unde înălțimea internă de până la 3 metri este esențială.
Camionul poate fi încărcat atât prin standardul CCS (până la 375 kW), cât și prin noul MCS (Megawatt Charging System), care permite încărcări de până la 1 MW – o opțiune care va deveni esențială pentru pauzele scurte și eficiente pe traseu.
Christina Scheib, unul din șoferii aflați la volan lui MAN eTGX
La volanul camionului se află influenceri cunoscuți în comunitatea transportatorilor europeni – André Brockschmidt (Bauforum24) și Christina Scheib (Trucker Babes) – care sunt ghidați de trainerii MAN ProfiDrive.
Departamentul de training al producătorului german a extins expertiza dobândită în segmentul de autobuze electrice către camioanele electrice, oferind instruire specializată pentru operatori și șoferi care fac tranziția la noile tehnologii.
Întreaga experiență este documentată pe canalele sociale MAN, printr-o serie de cinci episoade video publicate între 21 și 27 martie. În paralel, influencerii vor posta conținut pe propriile canale, oferind publicului o privire autentică asupra experienței de condus cu un camion electric în condiții reale.
Electromobilitate cu suport complet
MAN nu livrează doar camioane electrice, ci și o suită completă de soluții pentru clienți, de la consultanță în alegerea configurației potrivite, până la planificarea și instalarea infrastructurii de încărcare, împreună cu parteneri specializați.
Platformele digitale precum MAN eReadyCheck le permit clienților să simuleze traseele proprii pentru a vedea dacă pot fi realizate electric, iar cardul MAN Charge&Go permite planificarea și decontarea simplificată a încărcărilor la nivel internațional.
Clienții pot opta și pentru contracte de service adaptate specific camioanelor electrice, precum și soluții de finanțare dedicate.