MAN va introduce o nouă axă hipoidă tandem

Pentru misiuni de transport ce impun sarcini utile mari, MAN va introduce la târgul bauma 2016 o nouă şi ușoară axă hipoidă tandem.
În comparaţie cu un camion echipat cu punți AP, pe cântar se poate observa o diferenţă de greutate de aproximativ 280 kilograme. Faţă de axele hipoide anterioare, cu o capacitate de 13 tone, se atinge o reducere a greutăţii cu 180 kilograme.
Astfel, pe un camion echipat cu mixer de beton pot fi transportate cu 180 kilograme de beton sau de apă în plus. În cazul transporturilor de asfalt există obligaţia utilizării de materiale termoizolante, care aduc cu sine o greutate crescută.
Grație noilor materiale uşoare folosite la producția axelor, utilizatorul are de acum posibilitatea de a compensa această pierdere de sarcină utilă.
Pe lângă argumentul sarcinii utile, acest ansamblu tandem de axe, mai prezintă şi alte avantaje.
Față de echiparea cu axe AP, consumul de motorină la varianta cu axă hipoidă tandem va fi mai scăzut. Făcând o comparaţie directă a axelor hipoide, noul mod constructiv al axelor, cu o capacitate de 11,5 tone, prezintă o gardă la sol cu circa patru centimetri mai mare. Astfel, de acum, la MAN pot fi îndeplinite criteriile de înmatriculare pentru un autovehicul de teren (N3G), cu o înălţime medie şi cu anvelope 315/80 R22,5 şi cu axe hipoide.
VEZI ȘI: MAN va avea o prezență consistentă în cadrul Bauma 2016
Noua axă hipoidă tandem poate fi montată pe camioanele TGX 6×4, TGS 6×4 şi 8×4 de până la 480 CP, cu înălţime constructivă normală, cu configuraţii de suspensie foaie/foaie precum şi foaie/pneumatic. În plus, modelul TGM vine şi cu configuraţia de propulsie 6×4. La modelele cu înălţime medie, cu suspensie foaie/foaie, de această alternativă de echipare profită tipurile TGX 6×4, precum şi TGS 6×4 şi 8×4.