MAN își botează viitoarele camioane electrice: eTGX și eTGS

Denumite până acum generic, eTruck, viitoarele camioane electrice MAN au primit denumiri apropiate de gama deja cunoscută: eTGX și eTGS.
MAN lansează din acest final de lună vânzările de camioane electrice, motiv pentru a boteza noile sale camioane electrice. Dacă până acum s-au folosit termenele generale eTruck și apoi eTruck 2024, după data începerii producției de serie, camioanele electrice au primit acum nume similare modelelor diesel MAN înrudite: eTGX și eTGS.
Modelele MAN eTGX (transport pe distanțe lungi) și eTGS (distribuție) vor fi disponibile în versiuni șasiu 4×2 și 6×2 cu 3, 4, 5 sau 6 pachete de baterii (240-480 kWh) și cap tractor 4×2 cu 4, 5 sau 6 pachete de baterii (320-480 kWh). În versiunea cap tractor, combinația de până la 44 de tone va avea o autonomie maximă între 260 km (pentru varianta cu 4 pachete de baterii) și 400 km (pentru cea cu 6 baterii), cu o singură încărcare.
Bateriile vor putea fi încărcate prin conectori CCS (până la 375 kW) și MCS (până la 750 kW). De asemenea, MAN vorbește în premieră în industrie de posibilitatea de reparare a celulelor defecte ale bateriei și nu doar de conceptul de înlocuire completă.
VEZI ȘI: MAN anunță o actualizare majoră a gamei de autobuze electrice în 2025
În funcție de aplicație și tonaj, camioanele electrice MAN pot fi echipate cu motoare electrice de 333 CP (800 Nm), 449 CP (1.150 Nm) sau 544 CP (1.250 Nm). Acestea sunt cuplate la cutii de viteze cu 2 sau 4 trepte, care transmit cuplul către puntea spate prin intermediul unui cardan.
Șoferii noilor MAN eTGX și MAN eTGS vor avea posturi de conducere asemănătoare modelelor diesel, dar cu particularitățile modelelor electrice, precum recuperarea energiei la frânare. Recuperarea poate fi operată de la maneta clasică de încetinire de pe coloana de direcție sau prin selectarea modului de condus One-Pedal-Driving.
MAN a anunțat că a primit deja peste 600 de comenzi pentru camioane electrice, dintre care doar 200 vor fi produse în 2024. Producția de masă a camioanelor electrice va debuta în 2025, când MAN va începe să producă în serie mare baterii la fabrica sa din Nuremberg.