Camioane

MAN lansează sistemul FrontDetection și un senzor pentru cuplarea semiremorcii

MAN lansează o serie de sisteme de siguranță în gama sa de camioane, printre care FrontDetection și un senzor pentru cuplarea semiremorcii.

MAN FrontDetection dezamorsează situațiile critice din traficul urban, în special pentru cei mai vulnerabili utilizatori ai drumului, detectând dacă pietonii sau bicicliștii se află în zona greu de văzut direct din fața vehiculului, în situațiile de pornire și la viteze reduse de până la 10 km/h, și avertizând șoferul vizual și acustic.MAN lansează sistemul FrontDetection

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Noua funcție de siguranță este încorporată și în strategia de avertizare și frânare a celei de-a treia generații Emergency Brake Assist (EBA) de la MAN. Sistemul detectează acum, de la o viteză de până la 10 km/h, alți utilizatori ai drumului, care nu se află direct pe banda camionului, dar ar putea să o traverseze. El avertizează în cazul unei coliziuni iminente și, dacă este necesar, inițiază automat frânarea de urgență până la oprirea completă.

Sistemul MAN AttentionGuard, care detectează condusul nesigur și avertizează șoferul vizual și acustic, a fost de asemenea actualizat. Comparativ cu versiunea anterioară, AttentionGuard evaluează continuu menținerea pe banda de rulare și intervențiile șoferului asupra volanului. În plus, șoferul poate fi avertizat acum înainte de a călca marcajele benzii dacă sistemul detectează o scădere a atenției – chiar înainte ca șoferul să perceapă în mod conștient instalarea somnolenței și scăderea concentrării.

VEZI ȘI: Prim contact cu MAN TGX OptiView: Cu ochii în patru

În special în condiții de vizibilitate slabă și pe timp de noapte, sistemul de avertizare pentru menținerea distanței contribuie de asemenea la siguranța călătoriilor lungi. Sistemul avertizează dacă șoferul menține o distanță mai mică decât cea legală. Afișarea distanței efective în metri până la vehiculul din față ajută la restabilirea și menținerea distanței corecte, dacă nu este activat sistemul ACC. Cele două sisteme ajută astfel la reducerea semnificativă a riscului de coliziune din spate, chiar și ca măsură preventivă.

Accesul rapid la toate funcțiile de asistență este asigurat de un nou buton situat pe volanul multifuncțional sau în panoul de instrumente, în funcție de echipare. Funcții precum asistența pentru schimbarea benzii, asistența la viraj, CruiseAssist sau FrontDetection pot fi apelate acum cu ușurință, fără ocoliri prin meniu.

O altă contribuție la siguranța rutieră preventivă este pregătirea pentru conectarea unui etilotest, care măsoară conținutul de alcool din respirație și permite pornirea motorului doar dacă șoferul este apt să conducă.

Mai mult sprijin în activitatea de zi cu zi

MAN oferă acum și sisteme noi care ușurează semnificativ activitatea zilnică a șoferului și contribuie indirect și la o mai mare siguranță. Un astfel de exemplu este funcția de recunoaștere a semnelor de circulație. Prin afișarea în timp real a reglementărilor de trafic și viteză care se aplică în acel moment, șoferul se poate concentra pe deplin asupra condusului și a traficului, fără a-și face griji că ar putea trece cu vederea eventuale restricții.p eot tgx man productnews2324 03 e1682419583884

Noul afișaj al presiunii și temperaturii anvelopelor oferă, de asemenea, informații prețioase. Presiunea corectă a anvelopelor reduce consumul și uzura, dar și riscul de explozie și incendii din cauza supraîncălzirii. Sistemul afișează și presiunea și temperatura anvelopelor remorcilor și semiremorcilor echipate cu senzori corespunzători.

Chiar dacă șoferii profesioniști sunt familiarizați cu mersul înapoi cu combinații lungi, în practica lor zilnică pot apărea situații provocatoare din cauza vizibilității limitate în spate. Acum, șoferul este sprijinit de Reversing Motion System, o imagine de la o cameră video montată în standard în partea din spate a vehiculului. Imaginea este afișată automat pe ecranul central atunci când este cuplată treapta de marșarier, dar poate fi activată manual în orice moment, folosind un buton de pe panoul de bord.

O altă noutate este șaua de cuplare cu senzori. Un senzor pentru semiremorcă de pe șaua de cuplare, un senzor pentru cuiul semiremorcii de pe dispozitivul de blocare și un senzor de blocare monitorizează procesul de cuplare și furnizează informațiile direct pe ecranele digitale din cabină. Șoferul poate monitoriza astfel cuplarea corectă a semiremorcii din scaunul său, un avantaj mai ales pe timpul nopții și un plus pentru siguranță.p eot tgx man productnews2324 03 2 e1682420846330

Noul sistem de control al suspensiei pneumatice contribuie, de asemenea, la ușurarea operațiunilor de cuplare a semiremorcii. Comanda se poate face din telecomanda cu fir de lângă scaunul șoferului, de pe volanul multifuncțional sau din meniul de bord. De asemenea, este posibil să controlați suspensia pneumatică a remorcii cu noul sistem, care reduce timpii de ridicare și coborâre cu până la 50%.

Mai multă performanță, mai multă eficiență

Pe lângă actualizările de siguranță, camioanele MAN vin acum și cu noul motor D26, care oferă în orice versiune 10 CP și 50 Nm mai mult, dar în același timp consumă mai puțin combustibil. Împreună cu îmbunătățirile aerodinamice introduse la IAA, o nouă generație de axe motrice mai ușoare și MAN EfficientCruise, sunt posibile economii de consum de până la 6%.

O noutate este și funcția integrată PredictiveDrive, care face sistemul de control al vitezei de croazieră bazat pe GPS și mai eficient. Sistemul planifică curba optimă a vitezei pentru topografia din față și selectează cel mai eficient punct de funcționare al motorului, ținând cont de raportul de transmisie, atunci când viteza trece de 30 km/h.

În seriile mai ușoare TGL și TGM, principala inovație este noua transmisie PowerMatic, care permite schimburi de trepte mai eficiente. În același timp, transmisia automată cu convertizor de cuplu automat oferă o pornire fără uzură și o accelerație susținută, ideale pentru operațiunile urbane și cele ale autorităților, precum pompierii.

Noutățile care pot fi deja comandate pentru seriile TGX, TGS, TGL și TGM sunt completate de un nou sistem de gestionare a bateriei, care ține cont de cerințele crescute ale numeroșilor consumatori suplimentari de electricitate în perioadele de inactivitate și asigură capacitatea de pornire a vehiculului prin deconectarea consumatorilor mai puțin importanți.

Din aceeași categorie...

Back to top button