Bus

MAN Lion’s City 10 E, testat în munții Dolomiți

Cu dimensiunile sale compacte și un diametru de bracaj record, electricul MAN Lion’s City 10 E este ideal pentru curbele înguste din munții Dolomiți, din Tirolul de Sud.

Cu o lungime de 10,5 metri, un ampatament de 4,4 metri și un diametru de bracaj de doar 17,2 metri, cel mai nou model MAN este perfect pentru traseele montane. În urcări, autobuzul electric echipat cu 5 pachete de baterii trage silențios și fără efort, grație cuplului maxim disponibil imediat.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Iar la vale, energia se recuperează și este stocată în bateriile litiu-ion cu o capacitate totală de 400 kWh. Modelul se laudă cu o autonomie de până la 300 km, o putere de vârf de 240 kW și un cuplu maxim instant de 2.100 Nm. Până la 80 de pasageri pot călători la bord, dintre care 33 pe scaune.

MAN Lion’s City 10 E, testat în munții Dolomiți

În timpul testului, vehiculul a abordat nenumăratele serpentine de pe Valea Gardena, până la Pasul Gardena, apoi Pasul Valparola, pitorescul Meransen și, după un scurt ocol prin Pasul Brenner, înapoi la punctul de plecare din Klausen.

VEZI ȘI: Camionul electric MAN va avea baterii de 300-500 kWh

Manevrabilitatea lui MAN Lion’s City 10 E este datorată nu doar dimensiunilor compacte, ci și șasiului sofisticat, cu suspensie independentă și unghi de bracaj de 56 de grade. ”Setarea excelentă a șasiului, comportamentul virator direct și distanțele reduse dintre axe reprezintă avantaje minunate pe această rută. Autobuzul este foarte manevrabil, iar cele 3 tone de baterii abia se simt în timpul virajelor”, a explicat Heinrich Degenhart, expert MAN ProfiDrive.

MAN Lion’s City 10 E, testat în munții Dolomiți

Traseul în urcare până la Pasul Gardena (2.121 metri) este deosebit de întortocheat, iar aici modelul și-a arătat avantajele, trecând cu ușurință de fiecare ac de păr, oricât de îngust. Pe coborârea de 9 km ce a urmat spre Corvara, autobuzul a recuperat aproape toată energia consumată până atunci, cu valori de vârf de recuperare de peste 200 kW.

MAN Lion’s City 10 E, testat în munții Dolomiți

După trei zile de teste și un total de 531 km parcurși, cu cel mai jos punct la Klausen (523 metri) și cel mai înalt la Pasul Valparola (2.168 metri), autobuzul a înregistrat un consum mediu de 0,77 kWh pe kilometru.

MAN Lion’s City 10 E, testat în munții Dolomiți

”După acest tur greu în Dolomiți sunt complet satisfăcut de noul nostru MAN Lion’s City 10 E. Autobuzul îndeplinește toate criteriile pe care ni le-am dorit când l-am dezvoltat. Este eficient, confortabil, extrem de manevrabil și, în concluzie, un companion perfect pe rutele provocatoare”, spune Heinz Kiess, șef de Marketing Produse Autobuze la MAN Truck & Bus.

Din aceeași categorie...

Back to top button