Bus

MAN Lion’s Intercity LE, un nou standard în segmentul cu intrare joasă

Noul MAN Lion’s Intercity LE setează un nou standard în segmentul de autobuze Low Entry și promite o flexibilitate maximă la un preț rezonabil.

Inginerii MAN au combinat partea din spate a modelului cu podea înaltă Lion’s Intercity cu partea din față a modelului urban cu podea joasă Lion’s City. Deși este mai accesibil decât un model LF, Lion’s Intercity LE are un design care inspiră orice, mai puțin un sentiment ”low-cost”.

MAN Lion's Intercity LE, un nou standard în segmentul cu intrare joasă

Cele șase versiuni ale modelului Low Entry vor înlocui 3 serii de autobuze MAN: modelele LE derivate din autobuzul urban cu podea joasă Lion’s City, Lion’s City Ü (A 20) – de asemenea bazat pe modelul City și încă popularul Lion’s City LE/Ü (A 78). Primele două modele vor ieși din producție la finalul lui 2021, iar al treilea la finalul lui 2022.

Cele două versiuni pentru operațiuni interurbane, Lion’s Intercity LE 12 (42 C, 12,44 metri lungime) și Lion’s Intercity LE 13 (43 C, 13,14 m), vor intra în producția la începutul lui 2022. Variantele pentru operațiuni urbane Lion’s Intercity LE (32 C/33 C) vor fi produse din 2023, când va fi lansat și modulul EfficientHybrid.

Din 2024 vor fi produse și modelele cu 3 axe Lion’s Intercity LE 14 (34 C/44 C), de 14,46 metri lungime. Ele se vor baza pe o platformă electronică total nouă și vor dispune opțional de sistemul EfficientHybrid.

VEZI ȘI: Ediția specială MAN TGX Pace Truck (FOTO)

Versiunile City (32C/33C/34C) au un design fără platforme în zona cu podea joasă și sunt echipate cu anvelope 275/70 R22.5. Versiunile Intercity (42C/43C/44C) pot avea aceleași format ca opțiune, dar anvelopele standard sunt 295/80 R 22.5. Versiunile interurbane au mereu platformă în partea frontală, oferind cel puțin 10 scaune în plus față de versiunile City.

MAN Lion's Intercity LE, un nou standard în segmentul cu intrare joasă

Capacitatea totală de transport este de 102 pasageri la Intercity și 107 pasageri la City. Ea crește la modelele cu 3 axe până la 115 pasageri (Intercity) și 121 (City). Versiunile urbane au o configurație a ușilor 2-2, iar pentru cele interurbane se poate opta între 1-2 și 2-2. A treia ușă este disponibilă în standard doar pentru modelele City cu 3 axe, dar poate fi montată la cerere și pe alte versiuni.

Sunt disponibile numeroase sisteme de ventilare și aer condiționat, dar și filtrele antivirale MAN Genuine. De asemenea, spațiul șoferului poate fi separat de cel al pasagerului printr-un panou de siguranță din geam securizat sau policarbonat. O noutate este senzorul de calitate a aerului (AQS), care trece automat pe recirculare când aerul exterior este poluat.

MAN Lion's Intercity LE, un nou standard în segmentul cu intrare joasă

Spațiul șoferului este ridicat cu 12 cm față de cel de la autobuzele cu podea joasă. De asemenea, ajustarea scaunului pe orizontală este cu 5 cm mai mare decât la MAN Lion’s Intercity.

Inginerii au acordat o atenție deosebită reducerii greutății. Obiectivele pentru modelele ce vor intra în producție în 2022 sunt de 11,7 tone (42C) și 12 tone (43C). Reducerile de greutate principale sunt datorate noului șasiu optimizat și a plafonului realizat din material compozit.

MAN Lion’s Intercity LE: motoare și transmisii

Noul autobuz Intercity este echipat cu motorul diesel D1556 LOH (9 litri, 6 cilindri), disponibil în versiuni de 280 CP (1.200 Nm), 330 CP (1.400 Nm) și 360 CP (1.600 Nm). Motoarele pot fi alimentate cu carburanții alternativi FAME, HVO sau XtL fără alte adaptări. Sistemul de injecție Common Rail lucrează acum la o presiune de 2.500 bar, auxiliarele inteligente reduc consumul, iar intervalul de schimbare a uleiului a crescut la 80.000 km.

Din 2023, motorul D15 va putea fi cuplat opțional la versiunile City și Intercity cu sistemul MAN EfficientHybrid. Sistemul recuperează energia la frânare și o stochează în ultracondesatori, oferind un plus de 220 Nm la pornirea de pe loc. Astfel, motorul diesel lucrează la turații mai mici, reducând consumul.

Toate motoarele pot fi cuplate la cutiile de viteze automate Voith DIWA.6 (4 viteze) sau ZF Ecolife 2 (6 viteze). MAN a renunțat pentru prima dată în acest segment la transmisia manuală cu 6 viteze.

Trenul de rulare amintește de autocarele mărcii, cu suspensia față independentă și axa hipoidă MAN HY-1350-B-03 pentru puntea motrică. A treia axă a modelelor 34C și 44C va fi direcțională electrohidraulic.

În ce privește siguranța, Lion’s Intercity LE îndeplinește deja cerințele standardului ECE R66.02, grație barei antiruliu spate consolidate. ABS/ASR, EBS și ESP sunt echipamente standard, iar opțional pot fi comandate Adaptive Cruise Control ACC, Lane Guard System LGS sau sistem de asistență la viraj. Stopurile și luminile de zi LED sunt standard, iar farurile full LED sunt opționale.

Pentru protecția la foc, toate materialele din interior sunt certificate ECE Regulation 118.03, iar sistemele de stingere sunt instalate în standard în compartimentul motor și alte puncte nevralgice.

Din aceeași categorie...

Back to top button