EcofriendlyTop News

MAN pregătește ieșirea din scenă a camioanelor diesel, începând cu 2024

Începând cu 2024, MAN Truck & Bus va începe tranziția de la producția de camioane, autobuze și autoutilitare diesel către cele electrice.

În prezent, MAN oferă câteva versiuni electrificate de camioane, autobuze și autoutilitare, însă se va concentra în continuare pe producția de noi modele electrice la presiunea Volkswagen. Întrebarea este dacă o va putea face într-un interval atât de scurt de timp.

MAN pregătește ieșirea din scenă a camioanelor diesel, începând cu 2024

MAN dezvoltă și produce camioane, autobuze și autoutilitare, majoritatea cu propulsie diesel. Cu toate acestea, în 2020, MAN a început implementarea unor versiuni electrificate a unor modele existente în gamă.

Într-un interviu acordat publicației Handelsblatt, Dr. Andreas Tostmann, noul CEO MAN, a povestit despre planurile companie de a abandona producția modelelor diesel în favoarea celor electrice, pentru a încerca să salveze întreaga companie.

VEZI ȘI: Germania investește în dezvoltarea tehnologiilor de propulsie pentru vehiculele comerciale ecologice

Astfel, MAN ar fi al treilea producător european de vehicule comerciale, după Scania și Volvo Trucks, care-și arată intenția de abandonare a producție de modele diesel în favoarea celor electrice cu baterii.

Până în 2024, MAN va începe producția de serie a camioanelor electrice

CEO-ul MAN a explicat încercarea companiei de a transforma fabrica principală de camioane din München, pentru a putea produce modele electrice.

Conform lui Tostmann, MAN a repetat în iunie producția de serie a camioanelor electrice într-o zonă desemnată de aprox. 4.000 de metri pătrați. Până la sfârșitul lui 2023, toți angajații MAN ar trebui să fie calificați pentru producția de camioane electrice.

MAN pregătește ieșirea din scenă a camioanelor diesel, începând cu 2024

Într-o primă fază, MAN planifică camioane electrice capabile să parcurgă 500 km cu o singură încărcare, urmate de versiuni ulterioare capabile să parcurgă 700 – 1.000 km.

De asemenea, Tostmann a explicat că MAN preferă sistemele de propulsie electrice cu baterii în defavoarea celor cu pile de combustie pe bază de hidrogen, afirmând că „paritatea costurilor cu motorina se poate realiza mai repede cu un sistem de propulsie electri cu baterii, decât cu unul cu pile de combustie”.

MAN pregătește ieșirea din scenă a camioanelor diesel, începând cu 2024

MAN are, de asemenea, planuri pentru producția extinsă de autobuze electrice, presupunând că nouă din zece autobuze urbane din Europa vor fi livrate cu propulsie electrică până în 2030.

Totuși, drumul companiei către electrificare rămâne o luptă ascendentă. Pentru a-și atinge obiectivele, MAN a trebuit să facă compromisuri, inclusiv să renunțe la 3.500 de angajați și să vândă fabrica de camioane din Austria.

Din aceeași categorie...

Back to top button