
Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus a generat vânzări de 7,8 miliarde de euro în primele 9 luni din 2022, în ciuda întreruperii producției și a problemelor de aprovizionare.
Rezultatul este ușor mai slab decât cel din aceeași perioadă din 2021. Declinul semnificativ al vânzărilor de vehicule noi a fost compensat parțial de contextul de piață favorabil și mixul de produse, precum și de o creștere considerabilă în segmentul de servicii.
Pe lângă scăderea volumelor de vânzări, rezultatul operațional a fost afectat și de creșterea prețurilor la materiale și energie. Acestea au fost compensate parțial de marjele mai mari din segmentul de vehicule rulate. Astfel, profitul operațional ajustat după primele 9 luni a fost de 76 de milioane de euro.
Compania a vândut în total 55.862 de camioane, autobuze și utilitare noi, în scădere cu 19% față de primele 9 luni din anul precedent. Declinul s-a înregistrat cel mai puternic în segmentul de camioane, cu 38.288 de unități vândute, față de 49.665 în aceeași perioadă din 2021.
VEZI ȘI: MAN Lion’s Intercity LE, disponibil acum într-o versiune City
Vânzările de autobuze au scăzut doar cu 3%, până la 2.837 de unități. MAN a vândut și 14.737 de utilitare, în scădere cu 8% față de anul precedent.
În schimb, vânzările MAN de servicii (piese de schimb și ore de manoperă în service) au generat 1,9 miliarde de euro în primele 9 luni din 2022. Aceasta reprezintă o creștere de 15% față de anul trecut.
În perioada de raportare s-au făcut și cheltuieli de ajustare de aproximativ 118 milioane de euro. Dintre aceste, 5 milioane au fost făcute pentru restructurarea companiei și aproximativ 119 milioane în conexiune cu războiul din Ucraina, inclusiv 79 de milioane pentru vânzarea companiei din Rusia.