
MAN recheamă în service, pentru verificări, anumite camioane și autobuze cu motoare D26 Euro 6c, tip D2676LF51-53 sau D2676LOH35-37.
MAN Truck & Bus a lansat pe 28 iunie o campanie de verificare a vehiculelor echipate cu motoare Euro 6c, în urma a peste 170 de incendii raportate în Europa.
Această măsură are ca scop prevenirea deteriorării motorului și a incendiilor, asigurând siguranța și funcționarea optimă a camioanelor MAN. Clienții sunt sfătuiți să își programeze o verificare la un atelier autorizat MAN, cât mai curând posibil.
Potrivit MAN, în rare cazuri și în condiții adverse, unele motoare construite între noiembrie 2016 și august 2019 pot suferi avarii, în special dacă întreținerea nu a fost realizată corespunzător, care pot duce chiar la incendiu.
Motoarele MAN mai noi, Euro 6d și Euro 6e, nu sunt afectate de această rechemare.
Alte motive cunoscute pentru asemenea avarii sunt condițiile speciale de operare (în special viteza exagerată), intrarea lichidului de răcire în uleiul de motor, tunarea motoarelor, utilizarea de uleiuri neaprobate și utilizarea de piese de schimb (filtre de ulei, aer și motorină) care nu îndeplinesc specificațiile producătorului.
VEZI ȘI: MAN a primit comenzi pentru 2.000 de camioane electrice
Producătorul argumentează că rulmenții fără plumb utilizați conform cerințelor legale în acea perioadă sunt mai sensibili la contaminări și la îmbătrânirea uleiului. Dacă intervalele de service nu sunt respectate, primele cazuri de avarii pot apărea la vehicule între 400.000 și 500.000 km.
MAN spune că, în cazul în care planul de service a fost respectat, nu a sesizat probleme notabile la aceste serii de motoare nici după depășirea pragului de 1 milion km. MAN a trimis scrisori proprietarilor afectați începând de la finalul lui 2022. Peste 60.000 dintre vehicule, aproximativ jumătate din cele afectate (120.000 de camioane și 5.000 de autobuze), au ajuns deja în service.
Potrivit MAN, au existat 170 de cazuri de incendiu de la lansarea acestor motoare pe piață, soldate doar cu pagube materiale. În 2024 au fost 18 cazuri. Ca măsură preventivă, MAN face din nou un apel la proprietarii de astfel de vehicule care nu au făcut încă o verificare în service în ultimii ani.
În luna februarie a acestui an, publicația germană eurotransport.de atrăgea atenția asupra unui număr mare de incendii la camioane MAN, toate izbucnite aparent din aceleași motive. În luna mai, jurnalistul Jan Bergrath, a trimis un email către MAN Truck & Bus pentru a obține un răspuns oficial, după ce alte camioane MAN au fost cuprinse de foc.