Utilitare ușoare

MAN TGE, o bază excelentă pentru autorulote

La Caravan Salon din Düsseldorf (26 august – 3 septembrie 2023), MAN Truck & Bus va expune mai multe autorulote bazate pe modelul TGE.

Pentru MAN Truck & Bus, segmentul de camping este un pilon important în cadrul afacerii sale cu vehicule comerciale ușoare. Acest lucru este subliniat de participarea reînnoită a producătorului din München la târgul Caravan Salon. Pe lângă cooperările de lungă durată cu Knaus Tabbert (modelul KNAUS BOXDRIVE) și Westfalia (modelul Sven Hedin), mulți alți producători de autocaravane au devenit conștienți de punctele forte ale MAN TGE ca vehicul de bază.

MAN TGE, o bază excelentă pentru autorulote

Printre altele, Affinity (modelul Affinity M Duo), Balcamp (modelul Balcamp 610), Bravia mobil (modelul Bravia Swan 680), MegaMobil (modelul Mega MAN 600) și Rocket Camper (modelul Rocket Mountain) au inclus acum TGE în gamă. La standul D17 din Hala 16, MAN Truck & Bus va expune trei vehicule: un KNAUS BOXDRIVE, un Affinity M Duo și un vehicul de bază MAN TGE Camper Van cu pachet MAN Individual.

Modelul Camper cu plafon înalt, care poate fi acum comandat din fabrică, va fi expus în premieră la târg, permițând înălțimi interiorare de peste 2 metri în autorulotele extinse. Vehiculul de bază MAN TGE Camper Van este de asemenea echipat cu o treaptă automată la ușa glisantă din partea dreaptă, cu funcție integrată de detectare a obstacolelor (Autostop), precum și cu caroserie mai lată în partea din spate, pentru a crește spațiul disponibil și confortul în timpul somnului.

VEZI ȘI: MAN TGS transformat în cea mai frumoasă betonieră

O altă noutate majoră expusă la târg va fi MAN TGE cu suspensie pneumatică cu 4 canale, proiectată special pentru autorulote. Aceasta oferă o funcție de autonivelare în timpul staționării, precum și o reglare manuală a înălțimii, de exemplu pentru golirea rezervoarelor de apă. Cu trei moduri diferite de condus (Onroad, Offroad și Offroad+), suspensia pneumatică cu 4 canale îmbunătățește confortul călătoriilor și poate ajuta la compensarea condițiilor nefavorabile de încărcare.

Pentru cei care călătoresc des în afara drumurilor amenajate, MAN Individual oferă posibilitatea montării unei plăci de aluminiu de 5 mm grosime, cu orificii integrate pentru prizele de aer și scurgerile de apă, care protejează motorul, transmisia, rezervorul de carburant, rezervorul de AdBlue și diferențialul (4×4).

MAN Individual va oferi în curând și un motor cu putere mai mare, de până la 202 CP. MAN deține deja un portofoliu extins de produse pentru autorulote parțial integrate. Astfel, vehiculele de bază MAN TGE pot veni din fabrică fără perete despărțitor, cu scaune față pivotante, tapițerii speciale pentru autorulote și a doua baterie.

MAN TGE, o bază excelentă pentru autorulote

O opțiune deseori solicitată de proprietarii de autorulote este disponibilitatea unui sistem de tracțiune integrală. TGE oferă două astfel de variante. Pentru vehiculele care folosesc de obicei tracțiunea față există sistemul Smart all-wheel drive, în care forța de tracțiune este distribuită automat între punțile față și spate în doar câteva milisecunde, cu ajutorul unui ambreiaj multidisc. Soluția este disponibilă pentru versiuni de 3,5 (opțional până la 4,0 tone), cu motoare de 103 și 130 kW și transmisie automată cu 8 trepte.

Există și un MAN TGE 4×4 bazat pe vehiculul cu tracțiune spate. În acest caz, MAN Individual instalează un sistem avansat de off-road de la compania Oberaigner. Rezultatul este un sistem de tracțiune integrală permanentă cu o distribuție a cuplului de 42% față și 58% spate. Soluția poate fi comandată din fabrică pentru versiuni de 5,0 până la 5,5 tone, cu motor de 120 kW și cutie manuală cu 6 trepte sau una automată cu 8 viteze.

Din aceeași categorie...

Back to top button