MAN TGX 41.680 8×6 utilizat pentru a transporta 500 de tone
Kübler Schwertransporte utilizează autotractorul MAN TGX 41.680 8×6 pentru a transporta un submarin pe o platformă cu 30 de axe, cu o greutate totală de 500 de tone.
Chiar și companiile specializate în transport agabaritic nu au astfel de misiuni zi de zi. Kübler transportă în prezent o greutate de aproximativ 500 de tone (submarinul cântărește aproximativ 350 de tone, iar platforma aproximativ 150 de tone) prin regiunea Kraichgau din nordul landului Baden-Württemberg.
Încărcătura este un submarin U 17 dezafectat de armata germană în 2010. Aceasta se află în drum spre Muzeul de Tehnologie Sinsheim. Colosul de oțel de aproape 50 de metri lungime este transportat pe o platformă cu 30 de axe. Aceasta este trasă de un MAN TGX 41.680 8×6.
Kübler Schwertransporte este un client de tradiție al MAN. ”Ne bazăm pe MAN deoarece fiabilitatea vehiculelor ne-a convins. Am convertit special un MAN TGX 41.680 într-o versiune 8×6 pentru astfel de transporturi speciale”, a declarat Niclas Grimm, Manager de Proiect ala Spedition Kübler GmbH.
VEZI ȘI: MAN TGX Commander debutează la Truckstar Festival 2024
Pe 30 iunie, transportul a plecat de la Muzeul Tehnic Speyer pe Rin. Acolo, U17 a fost încărcat pe un ponton fluvial pentru a fi transportat pe Rin până la Mannheim și apoi pe Neckar până la Haßmersheim. De la 9 iulie, submarinul este transportat pe șosea cu destinația Sinsheim, unde ar trebui să ajungă pe 28 iulie. Kübler este responsabilă pentru întreaga rută.
Pe lângă greutatea lui U17, dimensiunile sale fac din acest transport o aventură. Pe apă sau pe șosea, el a fost întors în mod repetat cu 73 de grade, pentru a putea încăpea sub diverse poduri. Mecanismul de rotire a fost fabricat special pentru această ultimă călătorie a lui U 17.
Astfel de soluții personalizate sunt o obișnuință pentru Kübler, familiarizată cu provocări de acest tip. Pe lângă camioanele și platformele puternice, șoferii de camion cu mare experiență sunt indispensabili pentru astfel de misiuni. În plus, pregătirile pentru acest transport au început cu 5 ani în urmă.
Convoiul are în total 90 de metri lungime și 10 înălțime. În drumul spre destinația finală, el a trebuit să treacă nu doar pe sub podurile cele mai înalte, ci și pe străzile înguste din regiunea Kraichgau.
”Putem face un astfel de transport doar în echipă. Suntem în această afacere de mulți ani, iar angajații noștri au putut câștiga experiență cu tot felul de provocări, în toată lumea. Suntem extrem de mândri că Muzeul Sinsheim ne-a încredințat acest proiect complex”, a mai spus Niclas Grimm.