MAN TGX D38: Moștenirea lui Rudolf Diesel

MAN va prezenta în cadrul celui mai așteptat târg de vehicule comerciale, IAA Hanovra 2014, moștenirea lui Rudolf Diesel, noului său model de top TGX D38.
Noua „navă amiral”din gama de camioane MAN este proiectat pentru segmentul de transport greu pe distanțe lungi având un nou sistem de propulsie adaptat la numeroase funcții noi pentru o mai bună eficiență.
Pe lângă micile ajustări aduse design-ului exterior, noutatea absolută pentru cel mai nou model al constructorului german o reprezintă noul propulsor de 15.2 litri cu șase cilindri în linie, denumit D38. Acest nou propulsor extinde plaja de puteri disponibilă pe modelul TGX cu 520, 560 respectiv 640 CP (numai pentru gama heavy-duty).
Caracteristici și elemente distinctive
Pe lângă noul propulsor, MAN TGX D38 are o serie de elemente de design distinctive față de restul „Leilor“ din gamă. Astfel, pe lângă capacele oglinzilor laterale și capacul de protecție a radiatorului platinate, MAN TGX mai poartă pe portiere inscriptie cromate cu D38 și logo-ul aferent plajei de putere (520, 560 sau 640).
Cuplurile maxime de 2.500 Nm (520 CP), 2.700 Nm (560 CP) și 3.000 Nm (640 CP – numai pentru gama heavy-duty) sunt disponibile în toate treptele de viteză. Pentru clienții care transportă adesea diferite greutăți mari, TGX D38 oferă o combinație excelentă între capacitatea de transport și eficiența costurilor.
Așa cum era de așteptat, sistemul de frânare, unul din cele mai performante de pe piață apreciat mai ales de companiile ce fac transport ADR este extrem de eficient indiferent de situația de frânare. Conform oficialilor companiei, noul MAN TGX D38 prezintă o serie de avantaje cel fac să aibă un cost total de proprietate (TCO) scăzut cum ar fi: noul propulsor D38, transmisia MAN TipMatic® 2 cu funcții noi și sistemul EfficientCruisecontrolat controlat prin GPS.
Lanț cinematic nou
Propulsorul D38 de 15.2 litri cu șase cilindri dispuși în linie, atinge performanțe superioare, oferind cea mai mare forță de tracțiune din gama actuală de motoare MAN. Cu 160 kg mai ușor față de vechiul propulsor D28 V8 Euro 5 – aceasta oferă un avantaj suplimentar în ceea ce privește sarcina utilă. Grație motorului turbo în două etape, cuplul maxim este disponibil de la 930 rpm. De asemenea, motorul D38 este echipat cu a treia generaței a sistem de injecție Common Rail ceea ce-l face mai economic din punct de vedere al consumului de combustibil.
Cunoscut pentru numeroasele sale inovații tehnologice, inclusiv echiparea primului camion din lume cu motor diesel cu injecție directă, MAN a folosit pentru prima dată pe un camion echipat cu motor diesel supape convexe foarte dure pentru o mai mare fiabilitate. Această soluție crește intervalul de service, deci și o reducere a costurilor. Sistemul de răcire inovator TopDown direcționează lichidul de răcire în chiulasă direct de mai sus în zonele cu stres termic ridicat și, prin urmare, reduce uzura.
Transmisie MAN TipMatic ® 2 cu noi funcții de viteze pentru economisire a combustibilului este disponibilă pe toate versiunile de putere. MAN TipMatic ® 2 oferă trei funcții noi de viteze pentru mai multă eficiență combinate cu o putere mare. Spre exemplu, facilitează schimbul rapid între cele trei trepte de top (10, 11 și 12) obținându-se o reducere de combustibil. EfficentRoll este proiectat pentru coborâri blânde pe autostrăzi și drumuri rurale.
Funcția Idle Driving Speed foloseste cuplul mare al motorului de 15,2 l la viteze mici, oferind un confort sporit atunci când se rulează la viteze mici și o reducere a consumului de combustibil.
EfficientCruise controlat prin GPS
Sistemul EfficientCruise controlat prin GPSfolosește harțile salvate pentru a detecta porțiunile de drum ascendente și descendente pe traseu, înainte. Astfel, cu ajutorul acestui sistem, sistemul camionul primește din timp informați despre ruta ce trebuie parcursă, toată informația fiind folosită atunci când se rulează pe pilot automat pentru o mai bună eficiență.
Utilizarea EfficientCruise în transportul pe distanțe lungi sau de distribuție poate reduce consumul de combustibil cu până la 6% – fără pierdere de timp în tranzit. Chiar și după mai multe ore de conducere, EfficientCruise poate acționa accelerația cu sensibilitate excepțională, permițând șoferilor să se concentreze pe deplin asupra condusului.
Gama de modele D38 TGX
Noua gamă TGX este disponibilă în variantă cap tractor, și șasiu atât cu volan pe stânga cât și dreapta în toate combinațiile de cabină existente în oferta MAN, adică, XL, XLX, și XXL. Cei care fact transport pe distanțe lungi și grele se pot orienta spre cap tractor 4×2 cu suspensie cu arcuri foi sau pneumatică. Vehiculele cu trei axe 6×2 oferă o greutate totală maximă autorizată mai mare.
Modelul 6×4 dublu-axă, D38 TGX garantează cea mai bună tracțiune pentru cap tractor cu semiremorcă și șasiu pentru transporturi grele. Varianta 8×4 / 4 sunt echipate cu trei axe spate cu o greutate brută de până la 41 de tone și au o greutate combinație brută de 250 de tone. Astfel, TGX D38 nu numai că se anunță un model de top, dar este, de asemenea, soluția de transport cel mai eficientă în transportul pe distanțe lungi, în condițiile geografice dificile având o sarcină maximă de 40-44 de tone.
Noul MAN TGX D38 se anunță un concurent puternic pentru proaspăt lansatul Mercedes-Benz SLT în ambele variante Arox și Actros.