TGX D38 vine din 2016 cu o cutie MAN TipMatic TX îmbunătățită

Din 2016, MAN TGX D38 vine cu o cutie MAN TipMatic TX îmbunătățită

Modelul de vârf MAN îmbină fără compromisuri dinamica de mers cu eficienţa consumului de carburant. Datorită supraalimentării turbo a motorului, în două trepte, cuplul maxim este pus la dispoziţie de la o turaţie de 930 rpm. Cuplurile maxime de 2.500 Nm (520 CP), 2.700 Nm (560 CP) şi 3.000 Nm (640 CP autovehicule pentru sarcini grele) sunt disponibile în toate treptele de viteză.

Astfel, modelul TGX D38 este predestinat pentru o rulare suverană, eficientă, abordând curse pe distanțe lungi la turaţii reduse. Clienţii pot alege raporturi de demultiplicare economice, lungi, fără a fi nevoiţi să renunţe la confortul de plecare de pe loc şi la elasticitate. Pentru aceasta, MAN a îmbunătăţit în mod consecvent grupul de transmisie al lui TGX D38, integrând în camion o nouă generaţie de transmisie MAN TipMatic TX, ce dispune de noi funcţii de confort.

Varianta cu priză directă a transmisiei TipMAtic TX este adaptată la cuplul puternic de la 2500 până la 2700 Nm al motoarelor D38. Prin aceasta, MAN oferă pentru toate treptele de putere din cursele lungi şi pentru autovehiculele de tracţiune, cu o greutate maximă totală de tracţiune de până la 70 tone, configuraţii ale grupului de transmisie deosebit de economice din punct de vedere al consumului.

TGX D38 vine din 2016 cu o cutie MAN TipMatic TX îmbunătățită

MAN TipMatic TX prezintă o deschidere deosebit de mare ale celor 12 trepte de viteză (16,69 – 1). O treaptă, „cea mai mare”, lungă, în combinaţie cu un raport de demultiplicare optimizat pentru cursele lungi, face posibilă rularea economică la turaţii foarte reduse. În acelaşi timp, o treaptă, „cea mai mică”, cu un raport de demultiplicare scurt, permite rularea la viteze reduse şi o manevrare confortabilă la un astfel de raport de transmisie lung pe osia posterioară. Aceasta reduce uzura ambreiajului.

Clienţilor modelului de vârf au la dispoziţie o serie de funcţii de confort integrate în grupul de transmisie. Acestea contribuie la eficienţa deosebită a lui TGX D38, concomitent cu o putere crescută.

VEZI ȘI: Demonstrație de forță în cadrul MAN Traction Days 2015

Senzor de înclinare şi Active Damping
La selectarea treptelor de viteză, prin intermediul unui senzor de înclinare, TGX D38 ia în considerare topografia actuală. Grupul de transmisie găseşte întotdeauna la plecarea de pe loc treapta de viteză potrivită – fie că este vorba de urcări, curse fără încărcătură sau la încărcare maximă. Dispersarea largă a transmisiei, precum şi reglajul nou dezvoltat al ambreiajului, contribuie la un excelent comportament la plecarea de pe loc şi în timpul operaţiunilor de manevră. Noua funcţie „Active Driveline Damping” permite şi facilitează o plecare lină de pe loc chiar şi în condiţii dificile de pornire. Pentru aceasta, o poziţionare pulsatorie anti-ciclică a ambreiajului combate apariţia vibraţiilor.

Modul de manevrare şi eliberare prin balansare
La noua generaţie, MAN a optimizat modul de manevrare. Conlucrarea poziţiei acceleraţiei cu controlul ambreiajului este configurată şi mai sensibilă, astfel încât la rampa de încărcare sau la preluarea diferitelor tipuri de suprastructuri, şoferul va putea efectua operaţiunile de manevră cu şi mai mare exactitate. MAN TGX D38 oferă suplimentar o funcţie de eliberare prin balansare. De exemplu, pe drumuri înzăpezite sau pe şantiere, această funcţie facilitează plecarea de pe loc a unui autovehicul rămas împotmolit. Atunci când funcţia este activată, ambreiajul se deschide foarte rapid dacă şoferul ia piciorul de pe acceleraţie. Dacă pedala este acţionată din nou, ambreiajul se închide. Astfel, şoferul va putea elibera autovehiculul său prin balansare. Selectarea treptei adecvate de viteză se realizează în mod automat, în scopul de a reduce cuplul de la roţile motrice şi pentru a evita patinarea roţilor.

Speed Shifting
Printr-o configurare specială între sistemele de control ale motorului, ambreiajului şi a transmisiei, MAN TipMatic TX cuplează şi mai rapid între treptele cele mai înalte 10, 11 şi 12. Astfel, la urcare, transmisia poate cupla de exemplu mai rapid într-o treaptă inferioară şi momentul de întrerupere a tracţiunii devine mai scurt. Prin aceasta se păstrează mai mult avânt, iar autovehiculul economiseşte combustibil.

EfficientRoll
Funcţia transmisiei EfficientRoll este special concepută pentru sectoare de autostradă şi de şosele interurbane, situate într-o uşoară pantă. Economisirea de combustibil se poate realiza chiar şi în etape de rulare aproape plane, atunci când autovehiculul cuplează automat în punctul mort, rulând fără ca efectul frânei de motor să reducă viteza autovehiculului. Noua generaţie a asistentului EfficientCruise activează întotdeauna EfficientRoll, automat şi anticipativ, atunci când există posibilitatea de a economisi combustibil.

Idle Speed Driving
Funcţia Idle Speed Driving se foloseşte de cuplul puternic al motorului de 15,2 litri la cele mai reduse turaţii, permiţând ca rularea la viteze mici să fie mai confortabilă şi cu economie de combustibil. Această funcție este deosebit de practică în circulaţia Stop-and-Go, sau la rularea înspre un sens giratoriu. În asemenea situaţii de traseu, atâta timp cât şoferul nu frânează, autovehiculul rulează la turaţii de ralanti şi cu ambreiaj cuplat.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker