
Cu puțin timp înainte ca MAN să lanseze noul TGX EfficientLine 2 în cadrul IAA 2014, bavarezii au efectuat un test comparativ cu doua modele MAN TGX, pe o distanță de 5.217 km cu topografie variată.
Unul din cele două camioane testate a fost MAN TGX 18.480 EfficientLine, lansat în 2010 și vândut în peste 27.000 de unități, celălalt fiind noul MAN TGX 18.480 EfficientLine 2.
În cadrul acestui test comparativ, noul MAN TGX EfficientLine 2 a trebuit să demonstreze faptul că are un consum de combustibil mai mic decât a predecesorului său. La atingerea acestor performanțe MAN TGX EfficientLine 2 a fost ajutat de cele mai noi sisteme prezente pe gama de camioane Euro VI precum tempomat-ul EfficientCruise, motorul D26 optimizat cu TopTorque și noile funcții ale cutiei de viteze automate MAN TipMatic 2. TopTorque oferă un plus de 200 Nm de cuplu în primele două trepte de viteză. TÜV Süd a confirmat faptul cp cele doua vehicule pot fi comparate și le-a însoțit în test. La finalul acestuia, în baza cifrelor înregistrate, TÜV Süd a confirmat că MAN TGX EfficientLine 2 economisește cu 6.57 procente mai mult combustibil, decât predecesorul său.
Greutatea camioanelor fără șofer și cu roată de rezervă a fost de 38.230 kg, din care 875 litri motorină și 80 litri AdBlue. În timpul cursei, ambele camioane MAN au avut ca echipaj câte doi instructori de la MAN ProfiDrive. Raportul de evaluare după cele opt zile de test au arătat că vehiculele au parcurs 46 la sută din distanță, în rampă. Au escaladat 31.075 metri, ceea ce reprezintă de trei ori și jumătate înălțimea Everestului. Startul s-a dat la MAN Truck Forum în München, traseul debutând peste Pasul Brenner, spre sud-vestul Europei. Din Genova, camioanele au rulat de-a lungul coastei de vest a Mării Mediterane a Italiei, Franței și Spaniei. În Andaluzia, cele două MAN TGX au părăsit regiunea deluroasă de coastă, s-au îndreptat spre interiorul țării și parcurs lanțul muntos Sierra Nevada și pasul Puerto de la Mora de Huétor ce are 1.390 metri înălțime. Apoi s-au îndreptat spre nord prin Spania, direcția Irun pe coasta Biscaya. Ruta a continuat spre nord, pe lângă Bordeaux, Orléans și Paris, prin Belgia și regiunea germană Rhein-Ruhr. După etape de 552 până la 749 kilometri pe zi, cele două MAN TGX EfficientLine au ajuns la târgul din Hanovra.
Comparația modelului MAN TGX EfficientLine 2 cu MAN TGX EfficientLine 1, poate fi centralizată în următoarele valori:
• Greutate autotractor încărcat: 38 230 kg
• Distanța: 5 217 km
• Altitudini parcurse: 31 075 m
• Cota distanțelor în pantă: 2 399 km (corespondent 46 procente)
• Consum mediu EfficientLine 2 (certificat de TÜV): 30,17 l/100 km
• Economie combustibil 6.57 procente