
Pentru a marca 20 de MAN Trucknology Generation, producătorul bavarez de camioane a pregătit o ediție aniversară denumită, MAN TGX EvoLion.
Povestea generației MAN Trucknology însă nu a ajuns la final, iar MAN aniversează cei 20 de ani cu modelul MAN TGX EvoLion, ce are un design exterior și interior deosebit, iar sub cabină un motor ce dezvoltă 510 CP și un cuplu de 2.600 Nm.
Ediția specială este, conform celor de la MAN, un omagiu adus dezvoltării continue a gamei TG și vizează atât clienții, cât și șoferii profesioniști.
Acum 20 de ani MAN a prezentat “Trucknology Generation Typ A”, pe scurt MAN TGA, care înlocuia pe piață F2000 Evolution, un model extrem de iubit de șoferii europeni.
Odată cu MAN TGA, bavarezii a prezentat atunci și MAN TipMatic și MAN ComfortShift. În plus, acesta dispunea de o serie de sisteme de asistență și echipamente digitale de navigație sau de managementul flotelor.
Motorul turbo diesel cu 6 cilindri dezvolta atunci între 310 și 510 CP. Memorabil la acest model rămâne motorul V10 de 18.3 litri, care producea 660 CP.
În 2005, MAN s-a remarcat cu noile TGL și TGM în clasa vehiculelor între 7.5 și 26 de tone, motorul corespunzând normelor Euro IV cu EGR, care nu avea nevoie de Adblue. În 2006, MAN introducea tracțiunea hidrostatică pentru TGA, care, în comparație cu tracțiunea integrală clasică, cântărea cu 750 de kilograme mai puțin.
VEZI ȘI: Înscrie-te în Romanian PRO Driver Competition 2019
MAN TGS și TGX au fost lansate în 2007 ca urmași ai modelului TGA, iar la IAA 2008 au fost prezentate facelift-urile pentru TGL și TGM.
Motoarele folosite de MAN erau cu injecție common-rail, iar în 2010 a fost prezentat TGX EfficientLine care a fost conceput pentru a reduce costurile de exploatare.
Din 2012, TGX și TGS au primit motoare diesel Euro VI, iar în 2014 a fost prezentat și TGX EfficientLine 2 cu motorul D38, care are o capacitate cilindrică de 15.2 litri și dezvolta 640 CP la un cuplu de 3.000 Nm.
LA IAA 2016, MAN a prezentat TGE și a intrat pe segmentul de vehicule comerciale între 3.0 și 5.5 tone, model care din 2018 este disponibil și într-o variantă complet electrică.
Tot complet electric, din 2019, este testat de clienți și modelul MAN eTGM. Tot anul acesta MAN a lansat motoarele D15, cu o capacitate de 9 litri, și care dezvoltă între 330 și 400 CP.
Povestea mărcii cu leu în logo va continua, iar viitorul pare să fie unul extrem de provocator și interesant.