MAN va expune la IAA 2018 soluții de electromobilitate, digitalizare și vehicule autonome

În cadrul celei de-a 67-a ediții a expoziției IAA Hanovra, MAN va expune soluții de electromobilitate, digitalizare și vehicule autonome.

Pe lângă întreaga gamă TG, căreia recent i-a adus mai multe îmbunătățiri, marca cu leu în logo va avea o abordare orientată către clienți, prezentând soluții de electromobilitate, digitalizare și vehicule autonome.

Astfel, pe lângă nivelurile obișnuite de fiabilitate, lanțurile cinematice oferite pe gama TG asigură un consum eficient de combustibil, cu performanțe ridicate și o bună dinamică.

Pe segmenul greu, MAN va fi expune la stand modele echipate cu motorul D38 în cea mai puternică variantă de putere (640 CP și 3.000 Nm), respectiv motorul D26, optimizat pentru aplicații de flotă, cu puteri cuprinse între 420 CP și 500 CP.

Datorită cutiilor de viteze MAN TipMatic fin reglate, cu programe de conducere individuale pentru toate tipurile de aplicații și strategie de schimbare a treptelor orientată către eficientă, gama MAN TGS și TGX este mai economică și prietenoasă cu mediul.

În segmentul camioanelor mijlocii, MAN va expune la IAA 2018 modelele TGL și TGM echipate cu noul motor MAN D08 cu SCR, prezentat la sfârșitul anului 2017.

În versiune cu patru cilindri acest nou motor este disponibil cu puteri de 160 CP, 190 CP și 220 CP, iar cu arhitectură cu șase cilindri dispnibil cu puteri de 250 CP, 290 CP și 320 CP.

MAN va expune la IAA 2018 soluții de electromobilitate, digitalizare și vehicule autonome

Noua generație de motoare MAN D08 excelează prin designul mai simplu și post-tratarea gazelor de eșapament prin tehnologia SCR, facilitând extinderea gamei de aplicații, o mentenanță mai ușoară și fiabilitate crescută.

VEZI ȘI: Iveco, Mercedes-Benz și Volvo sunt campionii Sustainable Bus Award 2019

De asemenea, MAN a reușit să reducă consumul noii unități cu 5.5%.

Confort optim în operare și calitate ridicată de viață pentru șoferi
Noile caracteristici ale interiorului cabinei gamei TG, prezentate la sfârșitul anului 2017 și implementate în serie începând cu 2018, fac viața și munca șoferului mai ușoară și confortabilă.

În cabinele L, LX, XL, XLX și XXL, utilizate în principal pe MAN TGX și TGS, șoferii beneficiază de o zona de odihnă reproiectată, care, nu include doar introducerea frigiderului complet sub pat, ci și un sistem de depozitare și lumină optimizat.

Toate caracteristicile importante de confort pot fi controlate prin intermediul unui controler centralizat.

În plus, pentru gama TGX este disponibil pachetul acustic ce cuprinde măsuri de izolare extinse, care reduc semnificativ nivelul zgomotului din cabină, asigurând un somn odihnitor.

Pentru aplicațiile de tracțiune este disponibilă o nouă opțiune de interior a cabinei, denumită Urban Concrete, care are un design interior armonios, deosebit de rezistent la murdărie.

Asistența și siguranța șoferului sunt priorități principale
MAN a echipat sistemul Adaptive Cruise Control (ACC) cu o funcția stop-and-go pentru a preveni oboseala șoferului pe cât posibil pe drumurile aglomerate și în situații de trafic lent.

Aceasta reglează automat distanța față de vehiculul din față (inclusiv la viteze reduse), încetinește vehiculul (oprește, dacă este necesar) și oprește automat motorul la staționări scurte.

În plus, față de noua funcție stop-and-go, noua generație de ACC de la MAN oferă un răspuns mai confortabil atunci când vehiculul se apropie de vehiculele care se deplasează în fața lui.

De asemenea, sistemul evită frânarea inutilă, reducând astfel uzura frânelor și consumul de carburant atunci când este utilizat ACC-ul.

ACC și stop-and-go ACC sunt adăugări la sistemele de asistență la frânarea de urgență (EBA 2) și asistență la părăsirea benzii (LGS), contribuind în mod proactiv la evitarea accidentelor.

EBA 2 este considerat mai avansat decât prevederile legale privind sistemele de asistență la frânarea de urgență, care vor intra în vigoare la 1 noiembrie 2018.

Soluția avansată de combinare a senzorilor cu o cameră radar permite sistemului EBA 2 să interpreteze cu mai multă siguranță scenarii de trafic complicate, precum și să identifice vehiculele și obstacolele în picioare în fața camionului cu o fiabilitate mai mare, ceea ce înseamnă că frânele de siguranță sunt declanșate doar atunci când este necesar.

Datorită experiențelor sale pozitive cu această filozofie de design, în primăvara anului 2017, MAN a oprit instalarea EBA 2 ca standard, astfel încât șoferii să poată să dezactiveze butonul la apăsarea unui buton de pe panoul de bord.

Compania a făcut acest lucru pentru a spori siguranța oferită de sistem, garantând că șoferii continuă să dețină controlul complet asupra camionului în orice moment.

MAN eTruck, un camion 100% electric de 26 tone bazat pe TGM
De asemenea, MAN va prezenta noul pas în dezvoltarea camionului electric: MAN eTruck, un model bazat pe MAN TGM pentru transport urban.

Orașele se confruntă din ce în ce mai mult cu provocarea de a echilibra nevoia de a asigura un climat sănătos și o calitate ridicată a vieții locuitorilor lor, cu cerințele traficului de bunuri în mediul urban și logistica de livrare.

Cerințele esențiale includ concepte pentru a transfera traficul greu în afara centrul  orașului și a perioadelor de vârf, precum și noile abordări privind utilizarea spațiului disponibil și a noilor concepte de mobilitate.

Nouă companii membre ale consorțiului austriac CNL au programat să înceapă testele de drum în operațiuni logistice de distribuție reale cu MAN eTruck în versiune șasiu solo 6×2 cu o gamă largă de caroserii pentru segmentul de distribuție mediu-greu.

La standul MAN va fi expus camionul 100% electric eTruck șasiu solo pentru distribuție având o configurație 6×2.

Camionul de 26 de tone bazat pe MAN TGM încorporează baterii care pot fi instalate sub cabină și pe partea laterală a cadrului șasiului, oferind o autonomie de până la 180 km. Suspensia pneumatică pe punțile din față și din spate asigură adaptabilitatea la orice scenariu de încărcare urbană.

Motorul electric montat în centrul cadrului dezvoltă o putere de 264 kW și un cuplu de 3.100 Nm la puntea motoare.

Conceput pentru a face față sarcinilor clasice de logistică a orașului, vehiculul este potrivit pentru o gamă largă de aplicații, de la transportul de marfă generală sau frigo, până la gunoieră. Sistemele de acționare suplimentare necesare pentru astfel de aplicații sunt de asemenea electrice.

MAN DigitalServices – servicii pentru clienți și aplicații
Odată cu introducerea MAN DigitalServices, MAN oferă servicii și aplicații digitale personalizate exclusiv pentru vehiculele sale.

Folosind RIO, platforma logistică bazată pe cloud, operatorii cu flotă de vehicule mixtă pot folosi extensia MAN DigitalServices pentru a-și conecta vehiculele fabricate de MAN și alte mărci la toate nivelurile, permițându-le să își administreze flota mai eficient.

În același timp, aplicațiile MAN DigitalServices sunt concepute în mod explicit pentru a fi funcționale, potrivite pentru utilizarea de zi cu zi și extrem de ușor de utilizat.

Din august 2017, RIO Box a intrat în echiparea standard a tuturor seriilor noi de camioane MAN Euro VI din Europa.

Acest lucru înseamnă că vehiculele comerciale MAN sunt prima componentă a unei infrastructuri a cărei servicii vor putea interconecta întreaga industrie de transport și logistică în viitor.

RIO Box funcționează ca o interfață între vehicule și platforma RIO.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.