MAN va investi mai mult în digitalizare, automatizare și propulsii alternative

MAN va investi mai mult în digitalizare, automatizare și propulsii alternative
Andreas Tostmann, noul director general la MAN, a anunțat că producătorul bavarez de camioane va investi mai mult în digitalizare, automatizare și propulsii alternative.

În această perioadă, după numeroasele comunicări oficiale venite din partea grupului TRATON, va urma și un proces de eficientizare a companiei, iar acest lucru a început cu o rocadă de personal, în luna iulie, când Andreas Tostmann a preluat funcția de director general MAN.

MAN va investi mai mult în digitalizare, automatizare și propulsii alternative

La scurt timp după aceste schimbări, MAN a publicat și raportul comercial, care prezintă o cifră de afaceri în scădere cu o treime în prima jumătate a anului, pierderile înregistrate fiind de 423 de milioane de euro.

A urmat apoi comunicatul prin care se anunța un program de scăderi de costuri și eficientizare care poate duce la restructurarea a aproximativ 9.500 de locuri de muncă, în special în Germania și Austria în unităție de producție din Steyr (Austria), Plauen (Saxonia – Germania) și Wittlich (Renania-Palatinat – Germania).

„Trebuie să restructurăm compania și să devenim mai inovatori. MAN trebuie să devină o companie digitală și mai profitabilă”, a spus Andreas Tostmann, în cadrul unei conferințe de presă video. De altfel, digitalizarea, automatizarea și soluțiile de propulsie alternative se află pe lista de priorități a noul director general MAN.

De la constructor de vehicule la furnizor de soluții pentru transport
Toate cele trei direcții vor fi implementate la MAN. Pentru Tostmann prioritatea numărul 1 este digitalizarea. „Vom porni o revoluție digitală și vrem ca MAN să devină un furnizor de soluții pentru transport și nu doar un constructor de vehicule”, a spus el.

MAN va investi mai mult în digitalizare, automatizare și propulsii alternative

Strategia de digitalizare va avea patru direcții distincte. Prima este „Customer Operations“ care va oferi soluții pentru șoferi și managerii de flote și care va include serviciile deja existente MAN Digital Services și MAN Driver-App.

A doua direcție este „Customer Process Integration“ prin care MAN vrea să îmbunătățească serviciile și procesele din cadrul companiei care să ofere apoi soluții mai eficiente pentru clienți atât în ceea ce privește lucrările din garanție cât și post garanție.

VEZI ȘI: DKV a extins acoperirea DKV BOX EUROPE și în Bulgaria

Celelalte două direcții sunt strâns legate de serviciile pentru clienți și vrea să furnizeze soluții personalizate pentru fiecare operator în funcție de nevoile acestuia. Arhitectura noilor camioane permite deja acest lucru, iar pentru viitor, update-urile de software și alte produse digitale se va face printr-o simpl;ă conectare în rețea, clientul nemaifiind obligat să vină cu camionul în service, așa cum se updatează acum de exemplu un telefon inteligent.

Fluxul de date va fi controlat prin RIO, platforma din cloud a grupului Traton. Din 2017, fiecare camion este echipat în serie cu sistemul RIO, care transmite toate datele în cloud.

Două proiecte de automatizare în plan și noi planuri cu Deutsche Bahn
Fără date nu se poate pune în practică automatizarea. După ce MAN a testat, pe A9, în parteneriat cu DB Schenker funcțiile de platooning între centrele logistice din München și Nürnberg, compania a început să lucreze la soluții automatizate care se vor aplica și în transportul combinat de mărfuri. Deja sunt în derulare proiecte cu operatorii din portul Hamburg și cu operatorul feroviar din Ulm.

În cadrul proiectului ANITA (Inovații autonome în terminalelele de transport), MAN lucrează cu Deutsche Bahn și cu Institutul Tehnologic Fresenius, cu care a colaborat și la testele de platooning. Acest proiect se va întinde pe o durată de 39 de luni și beneficiază de o finanțare guvernamentală de 5.5 milioane de euro.

MAN va investi mai mult în digitalizare, automatizare și propulsii alternative

Pandemia de coronavirus a decalat unele proiecte ale companiei, care avea în plan să intre în faza de testare cu două camioane prototip automatizate. În iulie ar fi trebui să înceapă proiectul în Hamburg, pe o rută de 70 km pe A7. În terminal sunt prevăzut încărcări și descărcări autonome, dar din cauza pandemiei testul cu compania de transport și logistică Jakob Weets din Emden va avea loc în primăvara 2021.

Proiectul face parte din parteneriatul de mobilitate dintre Volkswagen și orașul Hamburg, ambele părți dorind să găsească soluții pentru mobilitatea urbană a viitorului.

Noua familie de camioane TG mai eficientă cu 8.2%
Prezentată în primăvară la Bilbao, în toamne deja în flotele operatorilor de transport. Noua gamă de camioane se bucură deja de succes și a primit aprecierea utilizatorilor, atât companii de transport, cât și șoferi de camion. Conform testelor din trafic, efectuate cu un camion TGX 18.470 cu motor Euro VI D, economia de combustibil față de modelul anterior MAN TGX 18.460 a fost de 8.2 procente.

Follow #infotrucker