
În cadrul celei mai importante expoziții europene dedicate vehiculelor comerciale, IAA Hanovra, MAN Truck & Bus va prezenta o multitudine de inovaţii aduse camioanelor sale în materie de design și performanță.
Pentru gama 2017 de camioane, MAN vine cu motoare ce dezvoltă puteri de până la 640 CP și cupluri maxime mai mari, noi transmisii fin reglate și funcții optimizate pentru orice tipul de aplicației. Acest lucru este însoțit de o identitate de marcă mai puternică, îmbunătățiri ale design-ului exterior și interior a întregii game de camioane, plasând leul din logo în prim-plan.
La exterior, “leul bavarez” a rămas același camion serios ce se distinge prin forţa sa expresivă, chiar dacă noile TGX şi TGS vin cu elemente de design noi, ce dau un aer dinamic şi întăresc puternic identitatea mărcii sub semnul leului.
La interior, prin intermediul unei noi lumi cromatice, cu noi materiale şi modele de tapiţerii, MAN a reușit se creeaze o imagine luminoasă şi de calitate, care este încununată de design-ul pregnant al volanului.
Noile modele de camion pun în evidență mai mult ca oricând spațiul de lucru al şoferului, acesta devenind mai atractiv datorită noului sistemului de informaţie şi divertisment și a regndirii spațiului interior. Noul sistem de infotaiment MAN MMT Media Truck Advanced este disponibil în variantă cu ecran de 5 sau 7 inch, oferind multiple funcţii confort.
O mai puternică identitate a mărcii
Obiectivul principal al designerilor gemani la revizuirea imaginii exterioare a camioanelor MAN a constat în întărirea imaginii de marcă. Leul cromat, amplasat pe marginea superioară cromată a grilei radiatorului, se distinge şi mai clar pe fundalul negru. Şi în cabină, leul se evidenţiază şi mai bine ca până acum. Pe lângă prezența sa pe volan, leul apare pe tapiţeria patului superior sub forma unei embleme ţesute, în cazul variantelor de cabine dedicate transportului pe distanțe lungi cu două paturi.
Pe lângă îmbunătățirile estetice, MAN a lucrat și la eficiența elementelor exterioare. Astfel, grila radiatorului a fost optimizată din punct de vedere aerodinamic, furnizând în același timp părții frontale o imagine compactă.
VEZI ȘI: Scania Black Claw este ultima creație ieșită din atelierul lui Svempa
Profilul elementelor lamelare orientate în sus îmbunătăţesc ghidajul aerului spre radiatorul aflat în spatele acestora, având un efect pozitiv asupra puterii de răcire. Ambele versiuni de cabine late ale modelul TGX sunt echipate, ca urmare a revizuirii designului frontal, cu două bare orizontale care pot fi opțional cromate. Cabina îngustă a modelului TGS este echipată cu o bară orizontală în dreptul radiatorului, conferindu-i un caracter puternic şi robust.
Noul design exterior pentru modelele TGX şi TGS, va fi disponibil începând cu 2017, iar toate seriile TG vor avea logo-ul cu leu pe fond negru.
Un nou stil și o ambianță mai caldă
MAN a introdus pe cabinele noilor TGX, TGS, TGM și TGL un caracter distinctiv folosind noi culori pe suprafețele dezvoltate și noi materiale pentru toate suprafețele textile. Design-ul interior combină două lumi, una care reflectă lumea mobilă urbană de a fi pe drum în fiecare zi de lucru și o arie privată de calm, o casă pe drumuri, care emană armonie şi care, în acelaşi timp, stabilește contraste.
Noua schemă de culori este bazată pe două nuanțe cheie care sunt repetate pe tapițeria scaunelor și a plafonului, perdelelor, pe mochetă și suprafețele de plastic. Una dintre culori este cea a nisipului, o nuanță modernă de bej, iar cealaltă este un grafit, o nuanță caldă de antracit. Aceste doup tonuri de culoare se reflectă consistent în noile materiale și suprafețele din interior.
Noua tapițerie a tavanului este produsă dintr-un amestec de trei tonuri de bej denumit “Savannah”. Tapițeriile patului sunt descrise ca fiind “antracit de paladiu” și sunt confecționate folosind un amestec de fire multicolore. Materialul de perdea reflectă ambele culori principale, un exterior din grafit și o căptușeală de bej. Structura textilă opacă a perdelelor este de o calitate deosebită, plăcută la atingere și permite o izolare completă a interiorului pentru un somn odihnitor.
Pe viitor, mocheta de pe tunelul motorului va avea o bandă nubuc și o cusătură de contrast „trace Grey”. Noua generație de camioane are o mochetă de o nuanţă mai caldă de gri. Tema cromatică „Sand” este reluată din nou pe fețele de uși, capacele difuzoarelor şi planșa de bord. Acestea formează o linie lată, de culoare deschisă, cu o tentă de căldură, care este aplicată din nou pe capacele spațiilor de depozitare frontale și ramele luminatoarelor habitaclului, oferind prin aceasta o extindere a cabinei în sus, ceea ce dă sentimentul de spaţiu.
Elementele decorative, ce încadrează planșa de bord, oferă posibilităţi multiple de individualizare a cabinei. Pentru aceasta, clienții au la dispoziţie trei versiuni diferite. „Brushed Aluminium Dark“, o suprafaţă plină de contraste, cu o tentă caldă-metalizată, dotare standard la toate modelele TG. „Trunk Wood Anthracite“ o nuanţă caldă antracit, cu model de trunchi de copac și „Net Black“ este o suprafaţă, care, din punct de vedere grafic, utilizează alternativ structuri foarte lucioase şi negru mat. Acest design zăbrelit se regăseşte, exclusiv pe suprafețele scaunelor la seria TGX. Cele trei tipuri de elemente decorative pot fi alese în mod liber, indiferent de tipul cabinei, al modelului sau tipului de scaun, MAN lăsând mult loc pentru individualizare.
Noi modele de volan
Ca rezultat al revizuirii designului exterior și interior, toate modelele din seria TG vin cu noi modele de volan în standard. Acestea au acum aceeași formă geometrică precum un volan confortabil. Adânciturile de prindere oferă o posibilitate de manevrare excepţională asociată sarcinii principale a şoferului. Materialul standard de pe volan este PUR (poliuretan), însă acestea sunt disponibile și cu piele.
Noile medele de volan optimizează centrul locului de muncă al şoferului atât din punct de vedere optic cât şi ergonomic. În prim-plan este adusă partea centrală a volanului, revizuită atât la volanul de serie cât şi la cel confort, care acum poartă în centru leul cromat realizat tridimensional pe fundal negru lucios. Acest lucru întărește imainea de marcă fiind în concordanță cu noul design al grilei radiatorului. Cadrul şi logo-ul sunt fabricate din aluminiu super-lucios, suprafaţa de fundal neagră lucioasă asemănătoare lacului de pian fiind deosebit de rezistentă la zgârierturi.
Noi materiale folosite
Ca parte a reviziei ambientale interioare, scaunele sunt prevăzute cu noi materiale ale tapiţeriei. Scaunele standard dispun de un nou model de cusătură, care, în asociere cu design-ul în reţea, creează un efect tridimensional al stofei netede. Materialul, prin natura sa, este ideal pentru a fi folosit la îmbrăcarea patului.
Ca alternativă există scaunul standard cu o nouă tapiţerie de velur. Aceasta poartă denumirea „New York” şi are un model trapezoidal, care conferă scaunelor lăţime şi dinamism. Tapiţeria este ţesută dintr-un fir textil pufos care dă impresie tridimensională și o senzaţie plăcută la atingere. Şi acest material de tapiţerie prezintă o aderenţă bună, oferind prin aceasta o poziţie sigură în scaun. Noua tapiţerie din velur este disponibilă şi pentru scaunul confort.
Începând cu această generație, MAN oferă pentru scaunul confort, o echipare Alcantara. Altfel decât la tapiţeriile integrale din piele de până acum, benzile mediane ale scaunelor sunt tapiţate cu material original Alcantara, un material micro-velur, care seamănă la textură cu pielea de căprioară sălbatică, însă ce permite circulaţia aerului şi oferă o susţinere mai bună.
Părţile laterale, muchiile frontale ale scaunului şi tetierele sunt, în continuare, tapiţate cu piele, o combinaţie foarte durabilă. Pielea şi Alcantara sunt corelate cromatic în nuanţa grafit. Dacă scaunul dispune de o funcţie de climatizare, căile mediane ale acestuia dispun, suplimentar, de o microperforaţie, care optimizează climatizarea şi permeabilitatea pentru aer a scaunelor. În zilele fierbinţi, aceasta menţine capacitatea de concentrare a şoferului.
Inovaţiile care privesc design-ul interior sunt disponibile începând din 2017 pe toate seriile constructive TG, cu motoare Euro VI.
La modelele Euro V și Euro IV, numai tipurile din seriile TGX şi TGS vor fi echipate cu noile dotări interioare.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube