MAN va testa autobuze cu funcții de condus automatizat în Munchen

În cadrul proiectului MINGA, MAN va testa din 2025 autobuze cu funcții de condus automatizat în și în jurul orașului Munchen.
Populația din Munchen și din zonele învecinate a crescut semnificativ în ultimii ani, la fel și volumul de trafic din oraș. Pentru a face față acestei provocări de mobilitate, sunt necesare noi servicii de transport în comun. Pe lângă serviciile clasice regulate, este nevoie și de servicii ”la cerere”, care transportă călătorii confortabil și fără transferuri.
Cu toate acestea, extinderea serviciilor de transport public este dificil de finanțat din cauza creșterii costurilor. În plus, deficitul de șoferi la nivel național limitează posibila extindere. Ambele probleme pot fi rezolvate cu autobuze urbane automatizate. În viitor, tehnologia inteligentă nu numai că va reduce nevoia de personal, ci și costul total de proprietate (TCO) cu până la 50%.
MAN Truck & Bus a identificat acest potențial și lucrează intens la automatizarea autobuzelor sale de ani de zile. Până acum, autibuzele MAN au fost echipate cu sisteme inteligent de conducere automatizată (ADS) pe bază de senzori. De asemenea, MAN a testat deja cu succes oprirea autonomă în stațiilor de autobuz, în proiectul ”@CITY”.
MINGA (Munich’s Automated Local Transport with Ridepooling, Solobus and Bus-Platoons) urmărește un obiectiv similar. Partenerii proiectului doresc să testeze funcționarea unor moduri de transport extrem de automatizate în sistemul de transport public urban și rural. În acest scop, vor fi utilizate trei până la cinci autobuze automatizate pentru curse la cerere și este planificată testarea unui autobuz automatizat solo în servicii regulate.
VEZI ȘI: MHS Truck & Bus, partener de mobilitate pentru Timișoara 2023 Capitală Europeană a Culturii
Un autobuz electric MAN Lion’s City E cu funcții de condus automatizat va fi folosit de operatorul Stadtwerke München (SWM) pe ruta 144 prin Parcul Olimpic. Primele teste cu autobuzul, care va avea la bord un șofer de siguranță, sunt planificate pentru 2025.
În proiectul MINGA vor lucra împreună parteneri din administrația publică, cercetare, afaceri și industrie. Departamentul de mobilitate al orașului München este responsabil pentru proiect în calitate de lider al consorțiului. Pe lângă MAN, parteneri de proiect sunt Universitatea din Stuttgart, Institutul de Tehnologie Karlsruhe, Centrul de Cercetare pentru Tehnologia Informației (FZI), precum și ioki GmbH, Ebusco Deutschland GmbH, Benz + Walter GmbH și Fryce GmbH Partner. Fundația Pfennigparade, Asociația Companiilor Germane de Transport (VDV), Yunex Traffic și districtul München sunt implicați ca parteneri asociați.
În șase pachete de lucru, aceștia se vor ocupa, printre altele, de integrarea vehiculelor automatizate în ecosistemul de mobilitate existent, de serviciile de transport la cerere, de operațiunile de pe ruta cu autobuze automatizate și de simularea transportului public automatizat. Proiectul lansat acum este programat să se deruleze până în decembrie 2025. Acesta este finanțat de Ministerul Federal de Transport (BMDV) cu aproximativ 13 milioane de euro.