Büssing a adus leul în logo-ul MAN

MAN a preluat compania Büssing Automobilwerke

In 1971, MAN a preluat compania Büssing Automobilwerke si fabrica acesteia din Salzgitter.

Imediat dupa achizitie, compania bavareza de camioane a adoptat de la Büssing tehnologia specializata a motorului orizontal montat sub podea, precum si sigla lui Büssing, Leul din Brunswick, care de atunci decoreaza grilele tuturor vehiculelor comerciale fabricate de MAN.

Spre sfarsitul anilor 1970, MAN a inceput sa colaboreze cu Volkswagen in segmentul camioanelor usoare, modele produse in comun, de 6 respectiv 8 tone ale seriei G, fiind produse pana in 1993. Astazi, MAN este parte a Grupului Volkswagen.

Büssing a adus leul în logo-ul MAN

Cu toate acestea, piesele de rezistenta ale MAN au fost vehiculele de constructii si de transport greu pe distante lungi, precum modelul 19.280, primul camion MAN care a castigat titlul de „International Truck of the Year” in 1978. Au urmat numeroase premii, de exemplu pentru modelul MAN F90, care a fost lansat in 1986 si a primit premiul „Truck of the Year” in anul urmator. Cabina generoasa a modelului F90 a impresionat in mod special. Caracterul ergonomic si asigurarea confortului soferului au fost griji primordiale pentru proiectantii de la MAN. Cel mai de succes model de camion al anilor ’90 a fost F2000. Seriile grele de camioane au introdus injectia electronica in standard inca din anul 1994.

Si autobuzele MAN au meritele lor. In 1992, MAN a introdus Lion’s Star, un autocar turistic care a determinat numele tuturor generatiilor MAN urmatoare. Modelul cu podea inalta pentru curse pe distante lungi avea un coeficient de rezistenta la inaintare de numai 0.41, era aerodinamic si prin urmare foarte economic.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker