InfoTechȘtiriTehnologie

Manevrabilitate superioară cu direcția dinamică Volvo Trucks și suspensie independentă

Fără doar și poate, Volvo Trucks este unul din cei mai activi producători din 2015, lucru demonstrat de numeroasele noutăți introduse pe piață până în prezent.

Dacă la începutul lunii septembrie constructorul suedez anunța introducerea punții tandem cu a doua axă liftabilă, iată că, la mai puțin de o lună, acesta anunță încă o noutate care ține de confortul și manevrabilitate camioanelor sale.

De acum, suspensia independentă Volvo Trucks poate fi comandată împreună cu direcția dinamică Volvo Trucks (Volvo Dynamic Steering), aceasta combinaţie unică oferind şoferului o senzaţia perfectă şi un plus de manevrabilitate.

Manevrabilitate superioară cu direcția dinamică Volvo Trucks și suspensie independentă

Combinaţia îşi arată întregul potenţial în aplicaţiile în care diferenţa în materie de stabilitate, precizie şi control este sesizată în special în decursul zilelor lungi de condus, specifice acestui tip de transport. Mai mult decat atât, virarea devine mai uşoară şi mai lină la viteze mici.

Suspensia independentă a punţii faţă asigură menţinerea perfectă a direcţiei drumului, iar confortul oferit de Direcția Dinamică Volvo Trucks se traduce nu doar într-un mediu de lucru îmbunătăţit, ci şi prin reducerea riscului accidentelor de muncă pentru şofer, declară Kristin Signert.

Datorită suspensiei independente Volvo Trucks, roţile din faţă nu se influenţează reciproc, ceea ce înseamnă o deplasare mai lină şi mai stabilă pe autostradă.

Mecanismul de direcţie cu pinion şi cremalieră asigură un răspuns mai direct şi oferă o senzaţie mai clară de precizie şi control. Mişcările volanului cauzate de vibraţiile transmise de la suprafaţa drumului sunt reduse considerabil cu direcția dinamică Volvo Trucks. Rezultatul este nu doar o manevrare mai uşoară şi mai lină pentru şofer, dar de asemenea solicită mai puţin muşchii şi încheieturile pe timpul curselor lungi.

Faptul că şoferul se simte mai relaxat şi rămâne mai sănătos înseamnă că această combinaţie sporeşte productivitatea pe termen lung, continuă Kristin Signert.

Combinaţia cestor două sisteme poate fi comandată acum pentru Volvo FH şi Volvo FH16.

Suspensia faţă independentă Volvo Trucks
– Sistemul constă în câte două braţe pe fiecare parte a camionului ce permit roţilor din faţă să aibă o mişcare independentă una faţă de cealaltă în plan vertical.
– Mecanismul de direcţie cu pinion cremalieră presupune că vehiculul va răspunde mai prompt atunci când şoferul manevrează volanul.
– Braţele transversale asigură o stabilitate laterală mai bună, iar pernele sale pneumatice absorb şi stabilizează mişcările verticale, rezultând o suspensie confortabilă.

Direcția dinamică Volvo Trucks (Volvo Dynamic Steering)
– Direcția dinamică Volvo Trucks (Volvo Dynamic Steering) are la bază un mecanism de direcţie convenţional la care axul volanului este conectat la caseta de direcţie.
– Sistemul de asistare hidraulică a mecanismului de direcţie generează forţa de care are nevoie şoferul pentru a braca roţile camionului. Sistemul Volvo Trucks foloseşte şi un motor electric controlat electronic montat pe axul volanului.
– Motorul electric lucrează împreună cu asistarea hidraulică şi este ajustat de mii de ori pe secundă de către o unitate de control.
– La viteze reduse, motorul electric oferă o asistare suplimentară, iar la viteze mari el reglează direcţia în mod automat, compensând neregularităţile transmise volanului, cum ar fi vântul lateral sau gropile din suprafaţa drumului.

Din aceeași categorie...

Back to top button