Știri

Manipularea tahografului, tot mai des întâlnită în Europa

Controalele în trafic efectuate de autoritățile din 19 țări din Europa, în perioada 8-15 februarie, au arătat că manipularea tahografului este întâlnită mult mai des, iar metodele sunt mai variate.

Responsabilii campaniei de control din februarie spun că delictele legate de tahograf au crescut nu doar ca număr, ci și din privința diversității metodelor de manipulare folosite.

Manipularea tahografului, tot mai des întâlnită în Europa

În total au fost controlate 240.924 de camioane și 88.505 autobuze. În 4.255 de cazuri, tahografele nu erau corect folosite. Mai mult, în 796 de cazuri au fost identificate dispozitive de manipulare a tahografului.

Într-o campanie similară desfășurată în octombrie 2020, din cele 206.304 camioane controlate în Europa au fost depistate 321 de dispozitive pentru manipularea tahografului.

VEZI ȘI: Amendă de peste 40.000 de euro pentru manipularea tahografului în Danemarca

Potrivit experților ROADPOL, manipularea sau setarea greșită a tahografului sunt tot mai întâlnite cu fiecare an. Aceștia spun că motivul principal pentru acest tip de fraudă poate fi presiunea competitivă în creștere din industrie. Totuși, deși avantajele financiare ale transportatorilor pot fi mari, riscul pentru siguranța rutieră este și mai mare.

Peste un sfert dintre camioane, în neregulă

În timpul săptămânii de controale din februarie au fost depistate în total 72.451 de abateri și infracțiuni (66.919 la camioane și 5.532 la autobuze). Astfel, rata de abateri a fost de 26,93% la camioane și 4,57% la autobuze. Concluzia a fost că transportul de marfă prezintă un risc mai mare și trebuie monitorizat în continuare.

Majoritatea abaterilor în cazul autobuzelor se referă la depășirea vitezei, deficiențele tehnice ale vehiculelor și nepurtarea centurii de siguranță. În cazul camioanelor avem de asemenea probleme legate de depășirea vitezei și defectele tehnice, dar apar în plus cele legate de timpii de condus și de odihnă.

În total, 11.061 șoferi (10.773 de camioane și 288 de autobuze) au condus mai mult vehiculele fără să ia pauzele obligatorii. 116 șoferi au fost penalizați pentru condus sub influența alcoolului, iar 34 sub influența drogurilor.

4.077 de vehicule (3.969 de camioane și 108 autobuze) au avut defecțiuni tehnice serioase. 2.072 de camioane și 84 de autobuze au fost descoperite cu o greutate mai mare decât cea permisă, iar 1.315 camioane nu avea marfa bine securizată.

Următoarea operațiune ROADPOL Truck & Bus va avea loc în perioada 10-16 mai 2021.

Din aceeași categorie...

Back to top button